Search
Close this search box.

تولید و چاپ لیبل شیرینگ

لیبل شیرینگ، لیبلی است که برای عموم مردم زیاد آشنا نیست و اکثریت مردم اطلاعاتی زیادی در مورد آن ندارند. لیبل شیرینگ، مثل لیبل‌های دیگر دارای چسب (پشتی) نمی‌باشد و برای استفاده و نصب آن، نیاز به گرما و حرارت دارید. ساده‌ترین مثال برای لیبل شیرینگ، نایلون‌هایی است که در مترو فروش می‌رود؛ که باید روی کنترل دستگاه‌های دیجیتال قرار دهید و سپس روی آن سشوار بگیرید که به آن بچسبد و به اصطلاح فیت آن کنترل شود. البته که ما در صنعت چاپ لیبل، به این نایلون‌ها لیبل شیرینگ نمی‌گوییم و این مثال فقط برای فهم بیشتر شما در مورد لیبل شیرینگ بود.

در این بخش از سایت قرار است که در مورد لیبل شیرینگ با هم صحبت کنیم. از این رو در ابتدا به سراغ این مورد می‌رویم که لیبل شیرینگ چیست. در ادامه کاربرد‌های لیبل شیرینگ را بررسی خواهیم کرد. همچنین پس از آن به سراغ انواع لیبل شیرینگ می‌رویم و آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم. سپس این مورد را بررسی می‌کنیم که چگونه لیبل شیرینگ را نصب می‌کنند. در نهایت نیز ویژگی‌های یک لیبل باکیفیت را برای شما توضیح می‌دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ تا با زیر و بم لیبل شیرینگ آشنا شوید.

لیبل شیرینگ چیست؟

لیبل شیرینگ چیست؟

لیبل شیرینگ، یک نوع لیبل حراراتی است که برای بسته‌بندی یک سری از محصولات از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این لیبل یک تکه پلاستیکی است که در ابتدا به شکل کاملا صاف چاپ می‌شود. سپس یا با استفاده از دست یا با استفاده از یک سری از دستگاه‌ها دور محصول پیچیده می‌شود و با دادن حرارت به آن به کل محصول می‌چسبد و جداسازی آن راحت نیست. برای مثال آن نیز می‌توان به یک سری از بطری‌های پلاستیکی آبمیوه اشاره کرد که دارای لیبل شیرینگ هستند. در ادامه به سراغ کاربر‌های لیبل شیرینگ می‌رویم.

کاربردهای لیبل شیرینگ چیست؟

کاربردهای لیبل شیرینگ چیست؟

لیبل شیرینگ، همان طور که در بخش قبل گفته شد، در بسته‌بندی بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. فرض کنید که شما یک شرکت تولید آبمیوه دارید. برای این که آبمیوه شما به درستی به فروش برسد، باید اطلاعاتی را روی جعبه یا بطری آن قرار دهید. برای این کار می‌توانید از دستگاه‌هایی استفاده کنید که روی بطری شما اطلاعات را چاپ کنند که قطعا خیلی هزینه‌بر خواهد بود و از نظر مالی برای شما صرفه زیادی نخواهد‌داشت.

پس به نفع شما و مجموعه شما است که به سراغ لیبل‌های شیرینگ بروید که هم هزینه کم‌تری صرف این کار کنید و هم این که به بهترین نحو اطلاعات مورد نیاز خود را روی بطری آبمیوه خود قرار می‌دهید. پس کاربرد اصلی لیبل شیرینگ، در بسته‌بندی محصولات، مخصوصا محصولات خوراکی است.

انواع لیبل شیرینگ

انواع لیبل شیرینگ

در این بخش بنا داریم که انواع لیبل شیرینگ را برای شما معرفی کنیم. انواع لیبل شیرینگ عبارتند از:

لیبل شیرینگ تمام بدنه و درب

این نوع لیبل کل محصول را از پایینی‌ترین بخش تا بالایی‌ترین بخش یعنی درب آن فرا می‌گیرد. این لیبل شیرینگ، نسبت به بقیه لیبل‌های شیرینگ قیمت بالا‌تری دارد. بیشتر از این لیبل برای زیبا‌تر شدن و لوکس شدن یک کالا استفاده می‌شود.

لیبل شیرینگ تمام بدنه

این لیبل از بخش پایینی محصول تا لبه درب آن را فرا می‌گیرید. از این لیبل برای بسیاری از بطری‌های شیشه‌ای (مثلا آبمیوه‌ها) استفاده می‌شود.

لیبل شیرینگ بخش میانی بدنه

این لیبل تنها در بخش وسط محصول قرار می‌گیرد . این لیبل شیرینگ بسیار پرطرفدار است؛ چرا که خیلی از بطری‌های آب معدنی و یا قوطی‌های روغن دارای این نوع لیبل هستند.

لیبل شیرینگ درب بطری

این نوع لیبل تنها درب محصول ما را فرا می‌گیرد و بیشتر مناسب قوطی‌های سس‌ها و یا تعدادی از آبمیوه‌ها است.

لیبل شیرینگ چند محصول به صورت همزمان

این لیبل به این شکل است که برای مثال دو محصول در کنار هم قرار می‌گیرند و سپس آن دو محصول با هم لیبل‌گذاری می‌شوند. این لیبل به نسبت بقیه لیبل‌ها مقداری کم‌طرفدار‌تر است.

چگونه لیبل شیرینگ را نصب می‌کنند؟

برای نصب لیبل شیرینگ دو راه وجود دارد که عبارتند از:

1) روش صنعتی: در این روش با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، لیبل را به دور محصول می‌چرخانند و با دادن حرارات (توسط دستگاه‌ها) به آن، لیبل به محصول می‌چسبد.

2) روش دستی یا سنتی: در این روش، همان طور که از نام آن پیداست؛ بسته‌بندی با استفاده از سشوار و یا دستگاه‌های حراراتی دیگر توسط انسان انجام می‌پذیرد.

چگونه بفهمیم که یک لیبل شیرینگ باکیفیت است یا خیر؟

برای تشخیص این مورد که آیا یک لیبل شیرینگ دارای کیفیت خوبی است یا خیر باید چندین مورد را چک کنید. اگر یک لیبل دارای این موارد باشد، قطعا که لیبل باکیفیتی است. این موارد عباتند از:

  • براق بودن لیبل
  • بوی خوب و مطبوع
  • شفاف بودن لیبل
  • کیفیت چاپ‌پذیری بالا
  • درخشنده بودن لیبل (که باعث جذب مشتری می‌شود)
پیمایش به بالا