Search
Close this search box.

چاپ جعبه بسته بندی میوه

در میان مواد غذایی که به چاپ جعبه و بسته بندی نیاز دارند، مطمئناً میوه و سبزیجات و چاپ جعبه بسته بندی میوه، یکی از پیچیده ترین و پرمخاطره ترین نوع مواد غذایی هستند که به دلیل ظرافت و حساسیت، برای حمل و نقل و نگهداری نیاز به مراقبت ویژه دارند.

چگونه بسته بندی میوه های تازه باعث محافظت از تولیدات و محیط زیست می شود؟

از جمله مواردی که برای دستیابی به بهترین بسته بندی میوه و سبزی، مطمئناً از اهمیت بیشتری برخوردار است، حفظ و تضمین طراوت محصول برای رسیدن به دست مصرف کننده می باشد. میوه و سبزیجات، به ویژه هنگام توزیع در مقیاس بزرگ، می توانند از مناطق مختلف جهان از جمله انواع گرمسیری، مانند نارگیل، انبه، پاپایا، آووکادو و … تهیه شوند.

چه عواملی بر روی بسته بندی و چاپ جعبه میوه تاثیر گذار است ؟

رایج ترین محصولات نیز اغلب صدها کیلومتر را طی می کنند تا به نقطه فروش در بازار مقصد برسند. شرایط حمل و نقل روش های بسته بندی را فراهم می کند، که باید بتواند طراوت محصول را حفظ کند و از لحظه برداشت تا زمان مصرف یکپارچگی را تضمین کند.

محصولی که مدت طولانی برای مسافرت در نظر گرفته شده است، به بسته بندی خاصی نیاز دارد (زیرا حتی ممکن است با دست زدن و شرایط نادرست و تغییر دما که احتمال استرس مکانیکی را افزایش می دهد، واکنش نشان دهد) بدلیل اینکه امکان کاهش ضایعات و بهینه سازی سرمایه گذاری را فراهم آورد و بیشترین تعداد محصول سالم و تازه را به مصرف کنندگان خود برساند.

بسته بندی خاص و چاپ جعبه اختصاصی چگونه روی فروش میوه تاثیر می گذارد ؟

بسته بندی خاص و چاپ جعبه اختصاصی چگونه روی فروش میوه تاثیر می گذارد ؟

بسته بندی خوب نه تنها ماندگاری را افزایش می دهد، بلکه به مصرف کننده این امکان را می دهد تا حد ممکن محصول را در یخچال و فریزر خانه خود نگهداری کند، تجربه مصرف را بهبود بخشد و برای تمدید خرید همان محصول به مرور زمان تعیین کننده باشد.

در بسته بندی و چاپ جعبه میوه اغلب کدام میوه ها بیشتر در معرض خطر هستند؟

در واقع میوه های نرم و بسیار ظریف مانند توت فرنگی و تمشک باید از خطر آسیب دیدن در اثر ضربات اتفاقی، به دلیل وزن سایر محصولات سنگین تر که حتی در هنگام نگهداری آنها را خرد و یا له می کنند، محافظت شوند.

بسته بندی جعبه میوه چگونه باید باشد؟

اجزای سفت و سخت جعبه را می توان با عناصر انعطاف پذیر تکمیل کرد (به عنوان مثال فیلم های کوچک یا بسته های منعطف) که برای محافظت از محصول در برابر اثر خارجی عمل می کند و باعث می شود که به طور معمول با مواد پایدار و صد در صد قابل شستشو ساخته شده اند. این سازنده پس از پیش بینی ماکرو، باعث ترشح محصول و تازه نگه داشتن آن برای بیشترین زمان ممکن است.

چاپ بسته بندی جعبه میوه چگونه باید باشد؟

چاپ بسته بندی جعبه میوه چگونه باید باشد؟

ضمن آنکه بسته بندی را می توان با چاپ های رنگی نیز سفارشی کرد، تا بسته بندی ایده آل نه تنها برای حفظ محصول، بلکه همچنین برای بازاریابی و به عنوان ابزار تبلیغاتی ایجاد شود!

مصرف کننده می خواهد اطلاعات زیادی در مورد محصولات مانند منشا پیدایش، کیفیت و روشهای حفاظت بداند، اما تأمین بسته بندی که نیاز به پایداری از طریق قابل بازیافت بودن و دارای تأثیرات زیست محیطی کم باشد، به همان اندازه مهم است. تا اطلاعات لازم را در اختیار مصرف کننده برای دفع صحیح پس از مصرف قرار دهد.

بسته بندی حرفه ای چه مزایایی برای فروش میوه تازه دارد؟

ما به دنبال تکامل خود، توجه زیادی به نیازهای بازار داریم. ما همیشه به دنبال ارتباطات و استراتژی های بسته بندی جدید با توجه به درخواست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستیم. شرکت ما قادر به ارائه راه حل های نوآورانه، پیروی و پیش بینی پروسه ها، برای تهیه بسته بندی میوه و سبزیجات سفارشی برای محصولات، مشتریان و مصرف کنندگان می باشد. بسته بندی خاص برای میوه میتواند اغلب موارد بالا را پوشش دهد.

بسته بندی میوه چگونه باعث شگفتی در مشتریان می شود؟

بسته بندی میوه و سبزیجات عملی ست که از مزرعه آغاز می شود، که شامل بردن محصولات تازه از مزرعه به مشتری است. از آنجا که همه میوه ها و سبزیجات محصولات فاسدشدنی هستند، انتخاب بسته بندی مناسب برای میوه ها و سبزیجات برای بقای کشاورزان در بازار بسیار مهم است.

هدف اصلی چاپ جعبه و بسته بندی میوه چیست ؟

عملکرد اصلی بسته بندی حفظ میوه ها و سبزیجات به منظور حفظ کیفیت آنها و افزایش ماندگاری است.

از همه مهمتر، بسته بندی میوه و سبزیجات یک جزء جدایی ناپذیر در مدیریت بازاریابی است. در حقیقت، بسته راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان است و بنابراین، مستقیماً با استراتژی فروش در بسته بندی میوه و سبزیجات ارتباط دارد.

مزایای چاپ جعبه و بسته بندی میوه چیست ؟

مزایای چاپ جعبه و بسته بندی میوه چیست ؟

میوه یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن ما است. حاوی ویتامین های زیادی است و انرژی زیادی را تأمین می کند. با این حال، شما باید یک میوه بسته بندی شده بخرید که به شما در حفظ سلامتی کمک می کند. در زیر برخی از مزایای سبزیجات و میوه های بسته بندی شده، آورده شده است.

  • استفاده از ظروف طراحی شده، مناسب برای حمل و نقل سبزیجات می تواند تلفات آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و برای مدت زمان بیشتری شادابی و کیفیت آن را حفظ کند.
  • تأمین کنندگان بسته بندی میوه ها، میوه ای را به شما می رسانند که مدت زمان طولانی تری در شرایط خوب باقی می ماند و به شما امکان می دهد بدون هیچ نگرانی غذا بخورید.
  • این نوع بسته بندی، همچنین از آسیب مکانیکی و تغییرات فیزیولوژیکی نامطلوب در طول فرآیند ذخیره سازی محافظت می کنند.
  • همچنین برای فرآیند حمل و نقل بهتر نیز، مفید است. شرکت های عرضه کننده میوه از کیسه های گان، سبد بامبو و جعبه های چوبی برای بسته بندی استفاده می کنند.

انواع چاپ جعبه و بسته بندی میوه و سبزیجات کدام است؟

انواع چاپ جعبه و بسته بندی میوه و سبزیجات با توجه به عملکرد آن، بسته میوه و سبزیجات از دو طریق قابل مشاهده است:

بسته اولیه: لایه بسته بندی که در تماس مستقیم با محصول است. معمولاً به مشتری پیشنهاد می شود.

بسته ثانویه: بسته اصلی که در حین حمل و نقل و نگهداری به کار می رود و بنابراین کار با میوه ها و سبزیجات را تسهیل می کند.

صرف نظر از عملکرد آن، انواع مختلف بسته بندی میوه و سبزی وجود دارد، که شامل:

استفاده از ظروف برای بسته بندی میوه

یک روش مقرون به صرفه برای بسته بندی محصولاتی که در معرض آسیب های جسمی نیستند، مانند خربزه، کدو تنبل، سیب زمینی و غیره.

محصولات پس از برداشت در ظرفی انباشته می شوند كه در یک وسیله نقلیه حمل و نقل، نصب می شود و بدون استفاده از بسته بندی دیگر به مشتریان تحویل داده می شود.

استفاده از جعبه یا جعبه های مقوایی، چوبی یا پلاستیکی برای بسته بندی میوه

روشی کاملاً پذیرفته شده، برای بسته بندی انواع میوه ها و سبزیجات. جعبه ها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند و برای محصولات مختلف موجود در بازار سازگار هستند.

استفاده از سبدهای بافته شده برای بسته بندی میوه

معمولاً توسط کشاورزان کوچک استفاده می شود و از مواد محلی تهیه می شود. این سبدها تهویه بسیار خوبی برای محصولات فراهم می کنند. با این حال، مواد خشن آنها می تواند به محصولات در هنگام حمل و نقل آسیب برساند.

استفاده از کیسه ها برای بسته بندی میوه

یک نوع بسته بندی نسبتاً ارزان، مناسب برای محصولاتی که در معرض آسیب های جسمی نیستند، مانند سیب زمینی، پیاز، کدو تنبل یا خربزه و غیره.

بسته جو اصلاح شده

بسته ویژه ای که با حذف هوا از بسته و جایگزینی آن با یک گاز یا مخلوط گاز ایجاد می شود. مخلوط گاز که با دقت در داخل بسته مدیریت شده، میزان تنفس بهینه محصول را حفظ کرده و عمر و کیفیت ذخیره محصول را افزایش می دهد.

استفاده از بسته وکیوم برای بسته بندی میوه

نوعی بسته است که در آن اکسیژن به طور کامل خارج شده و محصول در شرایط هوا بسته می شود.

بهترین بسته بندی میوه را چگونه انتخاب کنید ؟

بهترین بسته بندی میوه را چگونه انتخاب کنید ؟

کشاورزی یک فعالیت بسیار ویژه است که وابستگی زیادی به فرآیندهای طبیعی دارد. با توجه به این موضوع، مدیریت هر مزرعه باید منحصر به فرد باشد. تصمیم هر کشاورز و همچنین هر عمل مزرعه ای می تواند نتایج غیر منتظره ای را به همراه داشته باشد.

در مدیریت بسته بندی محصول نیز همین است. به منظور مدیریت موفقیت آمیز بسته بندی محصول، ضمن تصمیم گیری در مورد بسته مناسب محصول، کشاورزان باید چند نکته را به خاطر بسپارند:

1. نیازهای محصول: هر محصول بسته بندی مورد نیاز خود را دارد، به عنوان مثال، توت نسبت به سیب در معرض آسیب بیشتر است و بنابراین به بسته بندی دقیق مدیریت شده نیاز دارد.

۲. مدیریت حمل و نقل و ذخیره سازی محصولات: بین بسته بندی محصولاتی که مستقیماً به بازار تحویل داده می شوند و محصولاتی که برای مدت مشخص ذخیره می شوند تفاوت وجود دارد.

۳. بسته ذخیره سازی: باید مطابق با نوع ذخیره سازی (ذخیره ساز CA ، ذخیره سازی خنک کننده، امکانات ذخیره سازی ساده، قبل از خنک سازی)، و همچنین متناسب با مدت زمان ذخیره سازی (ذخیره سازی کوتاه مدت یا بلند مدت) باشد.

۴. پیام به مشتریان: بسته راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان است. بنابراین، کشاورزان قبل از بسته بندی میوه ها و سبزیجات خود باید در نظر بگیرند که چگونه می خواهند محصولات خود را به مشتریان ارائه دهند.

۵. ارزش پول: هنگام تصمیم گیری در مورد بسته بندی محصول، یک کشاورز باید از امکانات مالی خود آگاه باشد.

علاوه بر این، برای برخی از محصولات با ارزش بالا (به عنوان مثال زغال اخته)، کشاورزان می توانند هزینه های بیشتری را برای بسته بندی بپردازند.

از طرف دیگر، برای محصولاتی مانند سیب زمینی، کشاورزان ترجیح می دهند از انواع بسته بندی مقرون به صرفه تری استفاده کنند.

شش مرحله در بسته بندی میوه و سبزیجات

مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری نگران این هستند که چه می خورند و غذای آنها از کجا می آید.

تقاضای فزاینده از نظر بهداشت، پایداری و تولید ارگانیک، نه تنها آنچه مشتریان می خورند بلکه رفتار خرید مصرف کنندگان مدرن را نیز تعیین می کند.

در عین حال، تنوع محصولات غذایی بشدت در حال افزایش است. همچنین نژادها و گونه های جدیدی دائماً در حال تغییر در بخش میوه و سبزیجات وجود دارد. همراه با این تغییرات، الزامات بسته بندی نیز در حال تغییر است.

مرحله 1: پایداری در طول زنجیره تامین

میل به غذای پایدار از تولید، تا زنجیره ارزش، به آشپزخانه است. بسته بندی نقش مهمی را در کل زنجیره تأمین بازی می کند. از نظر طراوت و محافظت از کالا، کیفیت و برچسب گذاری.

کارتن لمینتی یا بسته بندی مقوایی کامل نه تنها تقریباً صددرصد قابل بازیافت است، بلکه از مواد اولیه تجدید پذیر نیز ساخته می شود که تأثیر مثبتی بر تعادل CO2 دارد.

علاوه بر این، چنین این نوع بسته بندی بسیار طبیعی تر از پلاستیک است و به درستی توسط مصرف کنندگان به عنوان مواد پایدار و سازگار با محیط زیست تصور می شود. به همین دلیل، سوپرمارکت ها و فروشگاه های عرضه میوه، به طور فزاینده ای از کارتن به جای پلاستیک در بسته بندی میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند، مثلاً در مورد گوجه فرنگی گیلاسی، که امروزه به طور فزاینده ای در سینی های راه راه چاپی بسته بندی می شود.

مرحله 2: ارتقا شخصیت منطقه ای در بسته بندی میوه و سبزیجات

بسیاری از تولیدکنندگان قبلاً می دانند که در مورد میوه و سبزیجات، منشأ منطقه ای محصولات حتی برای مصرف کنندگان از ملاحظات زیست شناختی یا اکولوژیکی یا ضمانت های عادلانه مهمتر است. به عنوان مثال میوه ی خاصی در منطقه ای خاص، بهترین و معروفترین نوع آن می باشد.

نکته منفی: محصولات منطقه ای در جایی مانند آلمان در طول سال موجود نیست.

در نتیجه، تولید کنندگان آلمانی بیشتر میوه ها و سبزیجات خود را در گلخانه ها پرورش می دهند. برای مصرف کنندگان، این بدان معناست که به عنوان مثال در ماه نوامبر هنوز توت فرنگی از فرانکونیا به جای پرو، وجود دارد. از یک طرف، برای پرورش دهندگان، این به معنای یک فصل طولانی تر و در نتیجه یک مزیت رقابتی نسبت به تامین کنندگان میوه و سبزیجات از خارج است. از طرف دیگر، مزارع کوچکتر نیز باید یاد بگیرند که برگ برنده منطقه ای خود را بنوازند: نام، لوگو و البته منطقه باید مستقیماً روی بسته بندی چاپ شود.

بسته بندی مقوا یا تخته موجدار به دلیل چاپ پذیری خوب مواد در این مورد بسیار مناسب است. و اینگونه تولیدکنندگان منطقه ای از رقبای خود در مناطق مختلف متمایز می شوند.

مرحله 3: تأثیر بهینه تبلیغات از طریق انواع فرآیندهای چاپ

مرحله 4: انعطاف پذیری و نزدیکی از نظر تدارکات

در برداشت با بازده بالا، برداشت بدون چربی، زمان برداشت کوتاه مدت یا افزایش ناگهانی تقاضای محصولات منطقه، به دلیل ارتقا تجارت، در بخش میوه و سبزی، انعطاف پذیری بسیار مهم است. در نتیجه، تولیدکنندگان باید بسته بندی خود را از یک تامین کننده منطقه ای تهیه کنند که زمان تحویل انعطاف پذیر، مقادیر متغیر خرید را ارائه می دهد و پیشنهاد می کند تا بسته بندی را تا زمان برداشت ذخیره کند.

مرحله 5: اندازه ها و اشکال بسته بندی جدید

تغییر در شکل و اندازه میوه ها و سبزیجات نیز نیاز به انطباق بسته بندی دارد. به عنوان مثال، خیارهای به اصطلاح کشاورز کوچک قبلاً خیارهای بزرگتر شناخته شده را جابجا کرده اند و روند به سمت نمونه های کوچکتر همچنان ادامه دارد: خیارهای میان وعده ی کوچکتر. این همچنین بدان معنی است که اندازه بسته بندی اولیه، به عنوان مثال یک سینی سبزیجات برای نوع میان وعده خیار کلاسیک و همچنین واحدهای بسته بندی ثانویه باید با این روند در بسته بندی میوه و سبزیجات سازگار باشد.

مرحله 6: نیازهای مواد تغییر یافته است

غذاهایی که در پلاستیک بسته بندی می شوند، می توانند از نظر کیفیت واقعی نسبت به کالاهای موجود در یک جعبه مقوایی باز نمره کمتری داشته باشند.

با این حال، بسته بندی میوه و سبزیجات مقوایی به دلیل رطوبت محصولات بسته بندی شده پیچیده است. به عنوان مثال، خیارها قبل از ورود به سبزیجات، در سلفون بسته بندی می شوند که برای ماندگاری مفید است.

روش دیگر، تولیدکنندگان ممکن است سینی های میوه و سبزیجات را با نمرات کاغذی خاص یا پوشش هایی که از ورود رطوبت به کارتن جلوگیری می کنند، تهیه کنند. نقش مهمی در انتخاب مواد همچنین در چگونگی ذخیره میوه ها و سبزیجات در سراسر زنجیره تامین، به عنوان مثال در سردخانه ها، در طول مسیر حمل و نقل و برای مدت زمان، نقش دارد.

نتیجه

برخی از کشاورزان به بسته بندی محصولات اهمیت نمی دهند. با این حال، انتخاب بسته مناسب برای محصولات می تواند نقطه عطفی برای حفظ عملکرد و حفظ کیفیت محصول باشد. مهمتر از همه، بسته بندی محصول موفقیت یک کشاورز در بازار را تعیین می کند.

روند فعلی بسته بندی میوه و سبزیجات به سود شخصی رسیده است. ما به کشاورزان توصیه می کنیم که از یک شرکت عالی بسته بندی سبزیجات و میوه استفاده کنند زیرا آن ها در مورد بسته بندی انواع میوه و سبزیجات به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مشاوره می دهند.

چه موادی برای بسته بندی میوه‎‌ها بیشترین استفاده را دارند؟

چه موادی برای بسته بندی میوه‎‌ها بیشترین استفاده را دارند؟

اغلب موادی مانند شیشه ها، پلاستیک ها، آلومینیوم و مقوا و کاغذ در بست هبندی میوه ها اهمیت زیادی دارند. اگر بخواهیم با هر کدام از این مواد آشنا شویم، باید مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه شما را با مزایا و معایب مواد مورد استفاده در بسته بندی میوه ها و سبزیجات بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مزایا و معایب مواد مورد استفاده در بسته بندی میوه ها و سبزیجات کدام است ؟ 

مواد بسته بندی اکثر محصولات مورد استفاده عبارتند از: شیشه، مقوا، آلومینیوم و پلاستیک. در مرحله بعدی، ما یک بررسی مختصر از تمام مزایا و معایب این مواد خواهیم داشت.

مزایا و معایب شیشه در بسته بندی میوه ها و سبزیجات چیست ؟ 

مزایای شیشه در بسته بندی میوه ها و سبزیجات

  • یکی از اصلی ترین مزایای شیشه بی ضرر بودن آن است. شیشه ماده ای است که تضمین می کند مصرف محصول مورد نظر هیچ صدمه ای به سلامتی ما وارد نمی کند.
  • همچنین شیشه یک دید عالی نسبت به فضای داخلی محصول شما را فراهم می کند. با استفاده از آن، می توانیم ایده ای کاملاً واضح از آنچه درون ظرف است، ارائه دهیم.
  • شیشه یک ماده بسته بندی شکل پذیر است و بنابراین، می توان روش های زیادی را هنگام استفاده از آن به عنوان ظرف انجام داد.
  • و سرانجام اینکه، قابل بازیافت است و بدون مشکل قابل استفاده است.

معایب شیشه در بسته بندی میوه ها و سبزیجات

  • این ماده شکننده است و با ضربات می تواند بشکند.
  • سنگین تر از مواد دیگر است.
  • هزینه تولید و ساخت آن بسیار زیاد است.

مزایا و معایب مقوا در بسته بندی میوه ها و سبزیجات چیست ؟ 

مزایای مقوا در بسته بندی میوه ها و سبزیجات

  • این ماده قابل بازیافت است.
  • مقوا یک ماده بسیار اقتصادی است. معمولاً در تمام مراحل بسته بندی (اولیه، ثانویه، و مراحل بعد) استفاده می شود.
  • بسیار سبک است و حمل و نقل را تسهیل می کند.

معایب مقوا در بسته بندی میوه ها و سبزیجات

  • مقوا ماده است که مقاوت کمی دارد.
  • در مورد بسته بندی غذا، ماده دیگری برای نگهداری آن در داخل مورد نیاز است.

کاربرد اصلی آن برای بسته بندی فرآیندهای صنعتی است.

مزایا و معایب آلومینیوم در بسته بندی میوه و سبزیجات چیست ؟ 

مزایای آلومینیوم در بسته بندی میوه و سبزیجات

  • اگر محصولات با سولفیت تصفیه شده باشند، آلومینیوم ماده مورد نیاز آنها است.
  • به هیچ وجه آنها را سیاه نمی کند و به آنها آسیب نمی رساند.
  • مات و غیر قابل نفوذ در برابر گازها و بخارات است.
  • خیلی سبک است.

معایب آلومینیوم در بسته بندی میوه و سبزیجات

  • این ماده بسیار گران است.
  • از مواد خورنده پشتیبانی نمی کند.
  • در برابر ضربات بسیار شکننده است و می تواند مانع انتقال آن شود.

آلومینیم برای بسته بندی مایعات، مواد غذایی، مواد شیمیایی استفاده می شود .

مزایا و معایب پلاستیک در بسته بندی میوه و سبزیجات چیست ؟ 

مزایای پلاستیک در بسته بندی میوه و سبزیجات

  • با تطبیق انبوه اشکال مختلف می توان آن را تولید کرد.
  • بسیار مقاوم است و شکستن آن دشوار است.

این برای تعداد زیادی از محصولات از همه نوع استفاده می شود.

معایب پلاستیک در بسته بندی میوه و سبزیجات

  • پلاستیک ها بوها و طعم ها را جذب می کنند.
  • با گرمای شدید، می توانند ذوب یا تغییر شکل دهند.
  • این ماده زیست تخریب پذیر نیست و تأثیرات زیست محیطی آن زیاد است.

پیمایش به بالا