Search
Close this search box.

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت اولین اقدام برای چاپ کارت ویزیت است. طراح کارت ویزیت فردی است، که از شما ایده، طرح، رنگ و نظر می گیرد و شروع به طراحی کارت ویزیت میکند. این فرد نسبت به تخصصی که دارد سعی میکند ایده شما را بر روی مانیتور آورده و کار شما را طراحی کند. طراح کارت ویزیت باید با اصول چاپ کارت ویزیت آشنا بوده و نسبت به نوع چاپ بهترین طراحی را به شما پیشنهاد دهد. هزینه طراحی کارت ویزیت هم نسبت به تخصص آن طراح مشخص شود. طراحی آنلاین کارت ویزیت نیز موجود است، که افرادی که تخصص به کامپیوتر و طراحی و گرافیک دارند، می توانند طراحی کارت ویزیت خود را به رایگان توسط این سیستم های رایگان طراحی کارت ویزیت انجام دهند.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت کدام است ؟

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت کدام است ؟

ایده خوبی است که از قالب استفاده کنید یا یک طراح حرفه ای برای طراحی کارت ویزیتتان استخدام کنید. اکثر سایت هایی که چاپ کارت ویزیت را انجام می دهند قالب ها آماده ای دارند. در اینجا چند دستورالعمل طراحی وجود دارد:

بگذارید بیشتر فضای کارت خالی باشد

اطلاعات زیادی وجود دارد که میتوانید در کارت ویزیت خود جای دهید، اما بهتر است بیشتر فضای کارت را خالی بگذارید زیرا این کار باعث می‌شود تا خواندن اطلاعات کارت آسان تر باشد. قبل از اینکه شروع به طراحی کارت ویزیت خود کنید بهتر است زمانی را صرف تفکر برای کامل تر و خلاصه تر نوشتن مطالب کسب و کار خود بر روی کارت ویزیت کنید تا بیشترین اطلاعات را در حجمی کم به فرد مقابل ارائه دهید.

یک عکس از خود در کارت ویزیت قرار دهید

در حالی که به طور کلی پیشنهاد نمی‌شود تا از عکس در کارت ویزیت خود استفاده کنید، اما ما به شما این توصیه را می‌کنیم تا از یک عکس پرسنلی با توجه به کسب و کار خود در کارت ویزیت استفاده کنید (چهره را بسیار راحت تر از نام میتوان به خاطر آورد). برای این کار بهتر است از یک طراح حرفه ای بهره ببرید تا مطمئن شوید از یک عکس حرفه ای استفاده کرده اید. عکسی که برای نمایه LinkedIn استفاده می‌کنید یک گزینه عالی است.

طراحی ساده کارت ویزیت را حفظ کنید

طراحی ساده کارت ویزیت را حفظ کنید

از یک فونت استاندارد برای کارت ویزیت خود استفاده کنید و از استفاده چند فونت در کارت ویزیت به شدت اجتناب کنید. استفاده از یک فونت معقول و قابل خواندن در کارت ویزیت بسیار تاثیر گذار است، بسیاری از افراد به دلیل ریز بودن فونت استفاده شده در کارت ویزیت نمی‌توانند از آن بهره ببرند و آن را دور می‌اندازند.

استفاده از QR کد در طراحی کارت ویزیت

شما همچنین می‌توانید از QR کد در کارت ویزیت خود استفاده کنید تا افراد با استفاده از گوشی های هوشمند خود آن را اسکن کنند و به سایت مرتبط با کسب و کار شما هدایت شوند تا اطلاعات بیشتری از شما و کسب و کار شما بدست بیاورند.

در طراحی کارت ویزیت خود از حاشیه ها پرهیز کنید

هنگام طراحی کارت ویزیت ممکن است قرار دادن یک حاشیه به مذاق شما خوش بیاید و گمان کنید می‌توانید با قرار دادن یک  حاشیه در اطراف کارت ویزیت تیر خلاص را در ذهن مخاطب زده و نظر او را جلب کنید؛ اما در واقیعت اینگونه نیست! چرا که مانند اغلب دستگاه های برش موجود در بازار دستگاه برش کارت ویزیت نیز از درصد خطا برخوردار است.

در طراحی کارت ویزیت چه مواردی بر روی کارت ویزیت باید درج شود؟

در طراحی کارت ویزیت چه مواردی بر روی کارت ویزیت باید درج شود؟

امروزه افراد جویای کار فرصت دارند تا با بیش از یک اطلاع تماس اولیه که به طور سنتی از ابتدا با کارت های ویزیت همراه بوده است، ارتباط برقرار کنند. کارت ویزیت ارائه شده توسط کارفرمای شما شامل نام، عنوان شغلی، نام و نام خانوادگی کارفرما، شماره تلفن و آدرس ایمیل ایشان خواهد بود.

برای کارت ویزیت شخصی خود، شما می‌توانید عنوان شغلی و کارفرمای خود را ذکر نکنید. در عوض، از عناوین شغلی، شامل شرح گسترده ای از کار شما، مانند نویسنده، حسابدار، حرفه ای در بازاریابی، طراح و غیره نام ببرید. اگر از یک کارت دو طرفه استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود اطلاعات اضافی را در پشت کارت ویزیت در اختیار کارفرما قرار دهید و از شلوغ کردن قسمت رویی کارت ویزیت جلوگیری کنید.

در طراحی کارت ویزیت حتما لینک شبکه های اجتماعی خود را وارد کنید

قرار دادن آدرس پروفایل LinkedIn تان در کارت ویزیت فرصتی برای نمایش موفقیت ها و توصیه ها فراهم می‌کند. یک لینک به وب سایت شخصی کسب و کار شما نیز می‌تواند اطلاعات حرفه ای را انتقال دهد.

برای بسیاری از زمینه های حرفه ای، یک لینک به سایت نمونه کارها می‌تواند راه موثر برای نمایش طرح ها، نوشته ها و یا پروژه های دیگر باشد که به کارفرمایان آینده نگر نشان می‌دهد که شما مناسب برای کار و هدف آنها هستید. مطمئن شوید هر کدام از لینکهایی که انتخاب می‌کنید که در کارت ویزیت خود قرار دهید، کوتاه و آسان باشد و می توان سریع آن را در مرورگر تایپ کرد.

در طراحی کارت ویزیت افزودن یک بند را در نظر بگیرید

برخی از افراد بسته به شغل و سمتی که دارند از شعارهایی در پشت کارت ویزیت خود استفاده می‌کنند، مانند «مشاور فناوری با درک پیشرفته از استراتژی های شبکه و خوش سابقه در تکمیل پروژه ها با صرفه جویی در بودجه». برخی از افراد از سمت پشت کارت برای نوشتن سه تا پنج مهارت اصلی و یا دانش خود استفاده می‌کنند.

فکر می‌کنید که شعار و یا مهارت های عالی خود را به گونه ای طراحی کرده اید تا برای خواننده آن شعار یا مهارت مانند یک سخرانی تمام ویژگی های شما را برای شخص روشن سازد. شما در اصل می‌خواهید تمام مهارت ها خود را در زمینه های مختلف در یک رویداد با افراد به اشتراک بگذارید تا آن افراد با قابلیت های شما به طور کامل آشنا شوند.

پیمایش به بالا