Search
Close this search box.

چاپ جعبه خرما

خرما یکی از پردرآمدترین و محبوب ترین محصولات در زمینه صادرات مواد غذایی و میوه های خشک در سراسر جهان از جمله ایران است. توجه به اصول و قوانین تعیین شده برای بسته بندی خرما برای صادرات و مصرف در بازار بسیار مهم است و از فساد، تغییر شکل و کاهش کیفیت محصول جلوگیری می کند. با ما همراه باشید تا با روش های مختلف بسته بندی خرما بیشتر آشنا شوید.

چاپ جعبه خرما بعنوان محصولی که یک میوه محبوب می باشد، بصورت تازه و خشک در بسته بندی مختلف فروش میرسد. برای  چاپ جعبه و بسته بندی جعبه خرما باید نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

چاپ جعبه و بسته بندی خرما چگونه باعث افزایش فروش خرما می شود ؟

چاپ جعبه و بسته بندی خرما چگونه باعث افزایش فروش خرما می شود ؟

بسته بندی نقش مهمی در تولید محصولات سالم و با کیفیت بالا دارد تا محصولات غذایی تازه، سلامت و کاملاً فرآوری شده باشند. بسته بندی در اشکال مختلف آن نیز نقشی اساسی در تولید یک محصول قابل فروش دارد که باعث افزایش جذابیت برای مصرف کننده و زیبایی قفسه بندی مغازه و فروشگاه می شود و فروش آن را “در بازار خرده فروشی” آسان می کند. یک محصول غذایی بسته بندی شده خوب هنگامی که توسط مصرف کننده خورده می شود، علاوه بر حفظ کیفیت بالا، رضایت مشتری را فراهم می کند، در نتیجه قابلیت فروش طولانی مدت محصول بسته بندی شده را فراهم می کند.

طراحی بسته بندی جعبه خرما باید چگونه باشد؟

مولفه ضروری و بسیار مهم در تولید محصول، معرفی بسته بندی و نگهداری محصولات از تولید تا مصرف است.

نگهداری، ذخیره سازی، انتقال و توزیع، فروش و استفاده از محصول نیاز به علم، هنر و فناوری دارد، به طوری که کمترین آسیب در هنگام تولید، تا مصرف محصول را داشته و همچنین برای محیط زیست نیز خطری نداشته باشد.

انواع بسته بندی خرما کدام است ؟

انواع بسته بندی خرما کدام است ؟

 انواع مختلف خرما و مواد اولیه مورد استفاده برای بسته بندی این محصول در بازارهای جهانی کاملاً متفاوت بوده و تحت تأثیر پارامترهای مختلف قرار می گیرند. اما به طور کلی، بسته بندی خرما در سه دسته کلی به شرح زیر است:

  1. بسته بندی فله ای خرما
  2. بسته بندی صادراتی خرما
  3. بسته بندی جعبه جزئی

بسته بندی جعبه فله ای خرما به چه صورت می باشد؟

  این نوع بسته بندی خرما بیشتر برای توزیع خرمای شهد دار استفاده می شود و با استفاده از کارتن های بزرگ انجام می شود. نکات مهم، در مورد اجرای صحیح بسته بندی فله ای خرما، رعایت نکات بهداشتی و انتخاب کارتن های مناسب به منظور کاهش آلودگی و ظرفیت ذخیره سازی محصول به دور از آسیب احتمالی در مسیر حمل و نقل می باشد. همچنین کارتن باید از استحکام کافی برخوردار باشد. معمولاً بسته های فله ای خرما در کارتن های بزرگ مرتب و آماده تحویل می شود.

بسته بندی جعبه صادراتی خرما چگونه باید باشد؟

این سبک بسته بندی خرما، یکی از زیباترین و اصولی ترین انواع بسته بندی موجود در بازار مصرف جهانی است. تمام تاریخ های صادراتی از این طریق بسته بندی شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. معمولاً تمام مشخصات محصول در سطح بسته بندی ثبت می شود و کیفیت خرما را نشان می دهد. بنابراین، این بسته بندی با استفاده از مقوا و کاغذ مرغوب ساخته شده و از کیفیت چاپ و رنگ بسیار خوبی برخوردار است.

بسته بندی جزئی خرما به چه صورت می باشد؟

  بسته بندی جزئی انواع خرما یکی از رایج ترین سبک های بسته بندی محصول برای استفاده در بازار مصرف داخلی است. این سبک بسته بندی با استفاده از چسب یا منگنه انجام می شود و یکی از ساده ترین انواع بسته بندی خرما جهانی است.

معمولاً بسته های کوچک با استفاده از چسب از بسته های پانچ شده زیبایی بیشتری دارند و توسط مارک های معتبر خرما داخلی با کیفیت انجام می شود. بسته بندی رول باند نوع دیگری از بسته بندی خرما جزئی در بازار مصرف داخلی است. این سبک بسته بندی با استفاده از جعبه های پلاستیکی رول شده انجام می شود و مشخصات محصول با استفاده از برچسب های خاص روی سطح بسته بندی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

چرا باید برای خرما چاپ جعبه و بسته بندی انجام شود ؟

چرا باید برای خرما چاپ جعبه و بسته بندی انجام شود ؟

نگهداری خرما، به دلیل اینکه خرما میوه ای است که در صورت آسیب های احتمالی ممکن است شکلش را از دست بدهد، قطعا داشتن یک بسته بندی مناسب میتواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

چاپ جعبه خرما چگونه باعث معرفی برند شما می شود؟ 

شما میتوانید با رنگ، طرح و لوگو مناسب روی جعبه خرما مشتری را به محصول خود جذب کنید. البته چاپ اطلاعاتی همچون تاریخ، وزن و مکانی که محصول تولید شده و… از دیگر اطلاعات مفیدی است که روی چاپ محصول مینویسند.

اهمیت بسته بندی مناسب برای صادرات خرما چیست؟

اهمیت بسته بندی مناسب برای صادرات خرما چیست؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، بسته بندی انواع خرما بسیار مهم است و از افزایش تولید زباله های این ماده غذایی در بازارهای مصرف کننده داخلی و صادراتی جلوگیری می کند.

  اهمیت بسته بندی مناسب و صحیح خرما به حدی است که قادر به افزایش یا کاهش رتبه صادراتی ایران در مقایسه با تولید سالانه آن خواهد بود. استفاده از روشهای نادرست و غیر اصولی بسته بندی انواع خرما بخصوص خرما مرطوب و نیمه خشک آسیب جدی به ساختار این محصول وارد کرده و ضایعات را افزایش می دهد.

بنابراین، با توجه به قابلیت های تولید انواع مختلف خرما و پتانسیل صادراتی این محصول، دانش و اقدام کافی در زمینه انجام اقدامات بهداشتی مناسب، تفکیک و بسته بندی محصول از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و ظرفیت صادراتی آن را افزایش می دهد.

  خوشبختانه در چند سال گذشته، دستورالعمل های اساسی و مناسب بسته بندی انواع خرما مطابق با اصول بهداشتی و صنعتی موجود در این زمینه، بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و تأثیر زیادی در کاهش ضایعات خرما داشته است.

ویژگی های اساسی بسته بندی خرما چیست؟

  1. حفظ خصوصیات مهم و قابل توجه خرما، مانند شکل ظاهری، طعم و ساختار خرما
  2. کاهش خسارات و خطرات احتمالی ناشی از بسته بندی
  3. توجه به فرآیندهای انبارداری، حمل و نقل، با توجه به توزیع صادرات یا مصرف بازار داخلی
  4. در نظر گرفتن تکنیک ها و پارامترهای اقتصادی به منظور کاهش هزینه های کاربر نهایی
  5. تقویت و توسعه برند تولید کننده و ترغیب خریدار
  6. انتقال اطلاعات کامل محصول به مصرف کننده

نکات بهداشتی برای بسته بندی خرما کدام است ؟

توجه به اصول و مقررات موجود از طرف سازمان های مرتبط با این زمینه، موفقیت صادرات محصول در بازار جهانی و مصرف بازار داخلی را برای کلیه مارک های معتبر تولید و توزیع خرما تضمین می کند. همه این قوانین با اصول و پارامترهای بهداشتی سازگار با کیفیت محصول مطابقت دارد و بسیار مهم است.

انواع جعبه خرما کدام است ؟ 

انواع جعبه خرما کدام است ؟ 

  • جاپ ظروف پلاستیکی محکم برای بسته بندی خرما
  • چاپ جعبه فلزی خرما
  • چاپ جعبه کارتن خرما
  • چاپ جعبه دوتکه و تک تکه
  • چاپ جعبه کیبوردی خرما
  • چاپ جعبه کشویی خرما

در هر کدام نحوه چیدمان خرما ممکن است متفاوت باشد.

در هنگام بسته بندی خرما به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

در هنگام بسته بندی خرما به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

  • معمولا خرما را در داخل بسته بندی با کیسه می گذارند.
  • سعی کنید با توجه به کیفیت خرما جعبه متناسب با آن تهیه کنید.
  • جعبه ای را انتخاب کنید که حداقل قسمتی از خرما را بتوان داخل آن دید ، قابل بازیافت یا استفاده مجدد باشد ، بتوان راحت روی آن اطلاعات مربوطه را چاپ کرد.
  • جعبه ها را با ظرفیت های گوناگون تهیه کنید تا برای هر مشتری مناسب باشد.
  • برای بسته بندی میوه ی معروفی مثل خرما به بسته بندی و جعبه مناسب و زیبایی لازم است زیرا میتواند روی جذب مشتری و در نتیجه فروش شما موثر باشد.

 

پیمایش به بالا