Search
Close this search box.

تولید و چاپ کارت ویزیت امباس لترپرس

تولید و چاپ کارت ویزیت امباس لترپرس یکی از بهترین و زیباترین و لاکچری ترین کارت ویزیت های بازار به شمار می آید . اگر به من بگویید کارت ویزیت لاکچری نام ببرم که بتواند چشم ها را به خود خیره کند و بهترین چاپ کارت ویزیت باشد، حتما به شما کارت ویزیت امباس لترپرس را پیشنهاد می کنم. دارای بافت نرم قابل مشاهده است و به ایجاد لترپرس واضح برای جزئیات تماس کمک می کند. این روش چاپ سنتی و تخصصی با اضافه شدن هر رنگ جوهر، جلوه ای را ایجاد می کند که آن را منحصر به فرد می کند. در نهایت، فویل طلا بر روی سطح، مهر می شود تا جلوه ای لوکس به لوگو اضافه شود، که با استفاده از قالب سفارشی در شکل لوگو، برای اعمال فویل روی مقوا ایجاد می شود.

کارت ویزیت امباس چیست؟

کارت ویزیت امباس چیست؟

کارت ویزیت امباس یک نوع کارت ویزیت چشمگیر، دارای یک بافت نرم و مجلل است که با منحصر به فردترین خدمات چاپ ایجاد شده است: تکنیک برجسته سازی سه بعدی. این فرآیند با استفاده از قالب ویژه ای که بر اساس طراحی سفارشی ساخته شده است، کاغذ کارت را، به حالت چندین سطح ارتقا می دهد. کارت ویزیت کتان برای رنگ های روشن بسیار مناسب می باشد و جلوه ای بسیار زیبایی دارد.

تفاوت امباس و دیباس چیست؟

تفاوت امباس و دیباس چیست؟

وقتی نوبت به افزودن سطح بی نظیری از ظرافت به کارت های ویزیت شما می رسد، گزینه های کمی مانند امباس و دیباس می درخشند. اگر به دنبال راهی برای افزودن تجمل بیشتر، به برند خود هستید، امباس راهی است که باید انجام دهید. در حالی که این دو تکنیک تا حدودی مشترک هستند (و به راحتی با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند)، چند تفاوت وجود دارد که باید با آن ها آشنا شوید. ما می‌خواهیم فرآیند تصمیم‌گیری را با آگاه کردن شما از نکات ظریف هر دو آسان‌تر کنیم. دانستن تفاوت بین این دو به شما کمک می کند تا بدانید از کدام یک برای پروژه چاپی آینده خود استفاده کنید.

تکنیک امباس چیست؟

امباس تکنیکی است که ممکن است قبلاً روی مواردی مانند کارت های تبریک دیده باشید. هر زمان که یک تکه کاغذ (یا فلز، کارت و غیره) را بردارید و طرح آن را به سمت بالا برجسته کنید یک کارت امباس ایجاد کرده اید.

تکنیک امباس چگونه انجام می شود؟

این فرآیند مستلزم ایجاد یک صفحه فلزی به نام دای است که گرافیک برجسته ای را که می خواهید ایجاد کند. سپس صفحه از زیر به مواد فشار داده می شود. فشار کاغذ را بالا می برد و طرح برجسته ای را ایجاد می کند که روی قالب حک می شود. قالب های برجسته از فلز محکم ساخته شده اند که می توان چندین بار از آن استفاده کرد.

امباس با چاپ جوهر برجسته (یا ترموگرافی) متفاوت است، روش دیگری که ممکن است در مورد آن شنیده یا دیده باشید. چاپ جوهر برجسته با استفاده از پودری انجام می شود که هنگام گرم شدن به یکدیگر متصل می شود، نه اینکه شکل خود کاغذ را تغییر دهد. اگرچه این فرآیندها ممکن است مشابه به نظر برسند، منبت کاری، خروجی واضح تر و با کالیبر بالاتر را ایجاد می کند. در حالی که منبت هزینه نصب بالاتری خواهد داشت، خروجی را در کیفیت نتیجه نهایی خواهید دید.

تکنیک دیباس چیست؟

تکنیک دیباس به طور مشابه عمل می کند، اما به جای فشار دادن قالب از زیر، از بالا اعمال می شود. متن و گرافیک به جای برجسته شدن، در مواد فشرده می شوند و یک تورفتگی ایجاد می کنند. شما می توانید آن را برعکس نقش برجسته در نظر بگیرید، اما روشی که برای هر دو استفاده می شود، تقریباً یکسان است. وقتی می‌خواهید قسمت خاصی از کارت ویزیت خود را برجسته کنید، مانند لوگو یا اطلاعات کلیدی، هم امباس و هم دیباس تکنیک‌های موثری هستند. این تکنیک ها، جذابیت بصری بیشتری می بخشد و فضای حرفه ای بیشتری را منتقل می کند که می تواند ارزش درک شده برند شما را افزایش دهد. برای افزودن لایه‌های ابعاد اضافی، حتی می‌توانید هر دو را روی یک کارت انجام دهید.

امباس سه بعدی چیست؟

امباس سه بعدی چیست؟

اگر می خواهید کارت های خود را به ارتفاعات بالاتر ببرید، امباس سه بعدی را در نظر بگیرید. این فرآیند برجسته‌سازی تخصصی از درجه‌بندی‌ها یا سطوح مختلف فرورفتگی برای ایجاد یک تصویر  استفاده می‌کند که واقعاً از صفحه خارج می‌شود. امباس سه بعدی فرصت های جدیدی را برای ایجاد یک کارت برجسته باز می کند که مطمئناً توجه ها را به برند شما جلب می کند. این برای افراد خلاقی که می خواهند مرزها را کنار بگذارند و تأثیر بگذارند، عالی است.

مزایای کارت ویزیت امباس چیست؟

مزایای کارت ویزیت امباس چیست؟

  • کارت ویزیت امباس یک کارت با صرف هزینه ی بسیار مناسب و بسیار شیک و خاص است.
  • برای کارت ویزیت های با رنگ روشن این کارت بسیار مناسب می باشد.
  • تکنیک بر جسته کردن توسط امباس زیبایی و جلوه ی خاصی به آن داده و آن را دلپذیر می کند.
  • این کارت ویزیت برای کسانی که قصد نوشتن با خودکار بر روی آن دارند، مانند کارت های عضویت بسیار مناسب می باشد.

معایب کارت ویزیت کتان امباس چیست؟

معایب کارت ویزیت کتان امباس چیست؟

  • بر روی این نوع کارت ویزیت نمی توان روکش مانند سلفون یا گلاسه و غیره اعمال نمود.
  • ایراد دیگر کارت ویزیت کتان امباس عدم مقاومت در برابر آب و پارگی است.
  • این نوع کارت فقط برای چاپ رنگ های روشن مناسب است.

نکات مهم در امباس کدام است؟

نکات مهم در امباس کدام است؟

اولین نکته قابل تاکید این است که در حالی که می توان بر روی هر نوع کاغذی نقش امباس و دیباس را انجام داد، اما تاثیر آن روی کاغذهای نرم بیشتر است. کاغذهای سخت تر دارای الیاف متراکم تری هستند که دستکاری آن ها سخت تر است.

ثانیاً، چند تفاوت کوچک بین نقش امباس و دیباس وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. امباس و دیباس، یک تورفتگی آینه ای در طرف مقابل کاغذ ایجاد می کند. هنگام ایجاد طرح خود باید آن را در نظر بگیرید. زیرا این برداشت با هر محتوای چاپی در طرف دیگر تداخل خواهد داشت.

روش‌های مختلف استفاده از امباس چیست؟

روش‌های مختلف استفاده از امباس چیست؟

چند روش مختلف برای ترکیب کردن امباس و دیباس در طراحی وجود دارد. در نظر گرفتن دقیق رویکرد خود، به شما کمک می کند تا طرحی را ایجاد کنید که از بقیه متمایز باشد.

اولین گزینه ایجاد یک برجستگی کور است. این زمانی است که طرح برجسته بدون هیچ روش چاپ دیگری، چاپ می شود. به سادگی، برداشتی از طرح شما بر روی کاغذ ایجاد می شود. این روش جلوه‌ای ظریف‌تر ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد، امباس و دیباس به تنهایی ایجاد شود. افزودن جزئیات بافتی اضافی، باعث می شود افراد کارت های شما را با توجه بیشتری بررسی کنند. در نتیجه مطمئناً وقتی کارت ویزیت خود را تحویل می دهید، تأثیر ماندگاری بر جای می گذارد.

هنگامی که بر روی طرحی که با روش چاپ دیگری، چاپ شده است، امباس و دیباس اعمال می شود، به این حالت نقش امباس و دیباس ثبت شده، گفته می شود. با این گزینه ابتدا طرح چاپ و سپس امباس می شود. امباس و دیباس ثبت شده را می توان همراه با انواع دیگر فرآیندهای چاپ، از چاپ دیجیتال و چاپ افست گرفته تا فویل کردن و UV استفاده کرد. اگر می خواهید عنصر خاصی از طراحی خود را پانچ کنید، امباس ثبت شده، راهی عالی برای انجام آن است.

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، امباس و دیباس می تواند یک اثر آینه ای در سمت دیگر کارت، به جا بگذارد. بهترین راه برای رفع این مشکل، انتخاب یک کارت 2 لایه (دوبلکس) است که اثر طرف مقابل را پنهان می کند. فرآیند نصب مورد استفاده برای ایجاد 2 لایه بر میزان قابل توجه بودن امباس و دیباس تأثیر می گذارد. اگر تصمیم دارید این مسیر را انتخاب کنید، عناصر بزرگتر و جسورتر، همیشه بهتر هستند، زیرا ممکن است جزئیات کوچکتر چندان به چشم نیاید. نقش برجسته یا برجستگی کور نیز به برجسته شدن بیشتر طرح کمک می کند.

بنابراین در حالی که به طور کلی، امباس کمی محبوب‌تر از دیباس است، هر دو به پروژه چاپ بعدی شما کمک می‌کنند تا برجسته‌تر شود و به آن کلاس و پیچیدگی خاصی بدهد.

پیمایش به بالا