Search
Close this search box.

چاپ جعبه زعفران

چاپ جعبه زعفران از اهمیت زیادی برخوردار است. با چاپ جعبه مناسب برای زعفران میتوانید محصول خودتان را به درستی و به زیبایی معرفی کنید.

زعفران چیست ؟

زعفران، در واقع کلاله های تند و طلایی رنگ گیاه کروکوس پاییزی است که به صورت خشک شده و به عنوان ادویه برای طعم و رنگ دادن به غذاها و سایر محصولات استفاده می شود. زعفران دارای رایحه ای قوی، عجیب و غریب و طعمی خاص که کمی به تلخی می زند، می باشد. این کلاله های جذاب برای رنگ آمیزی و طعم دادن به بسیاری از غذاهای مدیترانه ای و آسیایی استفاده می شود.

زعفران عمدتاً در ایران کشت می شود اما در اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و هند نیز کاشته می شود.

دلیل قیمت بسیار بالای زعفران چیست؟

زعفران یکی از ادویه های بسیار گرانبها در جهان است که با قیمت بیش از 500 دلار در هر اونس، خرده فروشی می شود. در وزن مساوی، زعفران حتی از طلا هم گران تر است.

این گرانی به این دلیل است که روند تولید آن روندی بسیار پر زحمت و طاقت فرسا است. گیاه زعفران، در پاییز گل می دهد. هر گل دارای سه کلاله ریز و شبیه نخ در مرکز است. این کلاله ها باید با دست برداشته شوند و با دقت برشته شوند تا خشک شوند. بیش از 80،000 گل گیاه کروکوس باید پرورش داده شود، از آنها مراقبت شود، با دست برداشت و فرآوری شود تا یک پوند زعفران تهیه شود.

اهمیت کیفیت چاپ جعبه زعفران چقدر است ؟

در مورد قیمت بسیار بالای زعفران و کمیاب بودن آن صحبت کردیم که یکی از کلیدی ترین دلایلِ اهمیتِ کیفیت چاپ جعبه زعفران است. به علاوه، زعفران هم مانند سایر ادویه ها زمان ماندگاری خاص خود را دارد و با پیری و در صورت عدم نگهداری صحیح، عطر و طعم و رایحه قوی خود را از دست می دهد. مواردی از قبیل نور مستقیم، گرما، رطوبت و اکسیژن دشمنان این ادویه گرانبها هستند. کافی است زعفران کمی در معرض این موارد قرار بگیرد تا خیلی سریع اوج طراوت خود را از دست بدهد.

ویژگی های چاپ جعبه زعفران چیست ؟

ویژگی های چاپ جعبه زعفران چیست ؟

  • شما میتوانید با چاپ مناسب محصول خودتان را به درستی معرفی کنید.
  • بعضی از بسته بندی ها و جعبه ها شفاف است و میتوانید ظاهر محصولتان را از بیرون ببینید.
  • میتوانید اطلاعات شامل تاریخ ، معرفی خود ، مقدار محصول و… را بنویسید.
  • بسته بندی های زعفران میتواند در جعبه ، ظروف ، انواع کاغذ و… باشد.
  • شما با انتخاب یک جعبه زعفران مناسب جلب اعتماد کنید.
  • دور ماندن محصول از نور و دما.

در انتخاب کاغذ برای چاپ جعبه زعفران باید به چه نکاتی توجه کرد؟

ضخامت و جنس کاغذ توجه کنید مثلا کاغذ های گلاسه برای چاپ های درخشان مناسب است و کیفیت مناسبی دارد.
اندازه جعبه که معمولا برای زعفران 4 اندازه برای نیم گرم ، یک گرم ، نیم مثقال و یک مثقال می باشد.

انواع جعبه زعفران کدام است ؟

  • جعبه زعفران چوبی
  • جعبه زعفران کاغذی
  • جعبه زعفران پلی کریستال
  • جعبه زعفران فلزی
  • جعبه زعفران مقوایی
  • جعبه زعفران مخمل

انواع مدل کاغذ برای چاپ روی جعبه و بسته بندی

انواع مدل کاغذ برای چاپ روی جعبه و بسته بندی

کاغذ روزنامه، کرافت، گلاسه، تحریر، ایندربرد ، بازیافتی.

در چاپ جعبه زعفران باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • در طولانی مدت باعث تغییر شیمیایی یا فیزیکی زعفران نشود
  •  با توجه به طرح و نوشته های خود انتخاب کنید
  • میتوانید جعبه ای را انتخاب کنید که دارای دسته یا جای مناسب برای باز کردن باشد
  • تیراژ جعبه

ویژگی های کاغذ و مقوا برای چاپ جعبه زعفران

در آخر شما با انتخاب یک جعبه مناسب برای محصول خود یعنی زعفران میتوانید هم مشتری خوبی جذب کنید و هم به محصول خود ارزش ببخشید و این ها نکات مهم در فروش است.

در نگهداری زعفران باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

 از نگهداری آن در یخچال خودداری کنید

هرچند این کار ممکن است راهی ساده برای تازه نگه داشتن ادویه های شما به نظر برسد اما در واقع راهی است که حتما و بدون شک زعفران گران قیمت شما را خراب می کند. یخچال رطوبت زیادی دارد و زعفران در صورت جذب کمترین میزان رطوبت، سریعاً پژمرده یا کپک می زند.

انبار یا کابینت را انتخاب کنید

بهترین نقطه برای نگهداری زعفران در یک کمد تمیز و خشک است. در فروشگاه ها، زعفران در شیشه های شفاف نگهداری می شود اما این کار ادویه را در معرض نور قرار می دهد و بر کیفیت آن تأثیر می گذارد. برای حفظ عطر و طعم و رایحه این ادویه، آن را در یک ظرف ضد هوای نگهداری کنید، برای محافظت در برابر نور، با فویل بپیچید و در محلی تاریک و دور از گرما قرار دهید.

مراقب دما باشید

زعفران به قدری حساس است که هرگونه تغییر در گرما یا رطوبت می تواند به راحتی مشخصات ادویه را تغییر دهد. سعی کنید ادویه خود را در دمای 15-20 درجه سانتی گراد و سطح رطوبت را در حدود 40٪ نگه دارید. اگر یک انبار نگهدارنده آب و هوا برای افزایش ماندگاری زعفران و سایر ادویه جات داشته باشید، بهتر است.

زعفران را در بسته های کوچک تر ذخیره کنید

اگر مقدار زیادی زعفران دارید، آن را در ظروف کوچکتر تقسیم و ذخیره کنید. به این ترتیب، فقط لازم است هر بار که به چند نخ نیاز داشتید، قسمت مورد نیاز خود را باز کرده و از آن استفاده کنید. این حرکت کوچک اما مهم، شما را از دور انداختن یک ظرف کامل زعفران گران که به دلیل قرار گرفتن در معرض هوا و رطوبت، مسطح شده است، دور می کند. به یاد داشته باشید گنجینه های بزرگ همیشه به مقدار کم و در بسته بندی های مطمئن نگهداری می شوند.

فواید و تأثیرات بسته بندی صادراتی زعفران

بسته بندی استاندارد می تواند مزایای زیادی داشته باشد که در نهایت منجر به سودآوری بیشتر تولید کننده می شود.

کیفیت زعفران

اگر استانداردهای بسته بندی در جعبه زعفران جهت صادرات رعایت شود، می توان به کیفیت زعفران صادراتی اطمینان داشت. این زعفران از بررسی ها، آزمایشات و تجزیه و تحلیل های داخلی و بین المللی عبور کرده و مطمئناً کیفیت لازم برای عرضه به بازار جهانی را دارد.

رعایت حقوق مصرف کننده

از نظر اجتماعی، با رعایت استاندارد بسته بندی صادراتی درجه زعفران و ارائه بسته زیبا و جذاب درجه صادرات، به مصرف کننده نهایی احترام گذاشته می شود و حقوق مصرف کننده مطابق با قوانین بین المللی رعایت می شود.

اعتماد مشتری به محصول

یکی دیگر از مزایای بسته بندی استاندارد و کیفیت خوب جعبه زعفران ایجاد حس اعتماد به محصول است که منجر به ادامه فروش و حفظ موقعیت فروشنده خواهد شد.

تبلیغات غیرمستقیم

طبق تحقیقات بین المللی در مورد فروش کالاها در فروشگاه ها، بسته اولیه حدود چهل تا پنجاه درصد در انتخاب کالا تأثیرگذار است. موارد دیگر مانند توصیه توسط دوستان، مشاهده تبلیغات و دریافت نمونه و هدایای رایگان در مجموع حدود پنجاه درصد موثر بوده است.

 اگر از اصول هنری و زیبایی شناختی در طراحی بسته بندی صادراتی زعفران استفاده کنید، فروشندگان متوسط ​​و مصرف کنندگان نهایی را به خرید محصول تشویق می کنید. این یک کار تبلیغاتی موثر برای شماست.

 استفاده از یک بسته زعفران با درجه صادرات با طرح های زیبا و منحصر به فرد می تواند یکی از بهترین راه ها برای معرفی محصول باشد. مصرف کننده در یک نگاه به بسته بندی محصول جذب می شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول و کیفیت آن، نوشته های روی بسته بندی یا کاتالوگ بسته بندی را می خواند.

 نگهداری طولانی مدت زعفران

باید بدانیم که قوانین و مقررات تعیین شده برای بسته بندی زعفران با درجه صادرات می تواند ماندگاری زعفران را افزایش دهد و این امر باعث افزایش زمان استفاده برای مصرف کننده می شود.

 

پیمایش به بالا