Search
Close this search box.

چاپ جعبه عسل

چاپ جعبه یکی از نکاتی است که در هنگام بسته بندی  و چاپ جعبه عسل باید به آن توجه شود. عسل یک محصول پرطرفدار است که با یک بسته بندی مناسب میتواند مشتریان زیادی را برای شما جذب کند.

عسل چیست و چرا به بسته بندی جعبه عسل نیاز است ؟

عسل چیست و چرا به بسته بندی جعبه عسل نیاز است ؟

عسل، شیرین کننده ی صبحانه ی اکثر ما ایرانی هاست. تقریبا همه ی ما می دانیم که عسل مایعی غلیظ، چسبناک و طلایی است که توسط زنبورهای عسل ساخته می شود و در اصل از گل (به نوعی) تهیه می شود. اما، واقعاً زنبورها چگونه عسل درست می کنند؟

خوب، پاسخ کوتاه این است که عسل نتیجه کلنی از زنبورهای عسل است که برای جمع آوری شهد گل و تبدیل آن به یک منبع انرژی زیاد برای کند و با هم کار می کنند. تولید عسل نتیجه ی زنجیره ای از  فرآیندهای شیمیایی با دقت تنظیم شده شامل هضم ، نارسایی مجدد ، فعالیت آنزیم و تبخیر است.

فواید عسل چیست و چرا برای چاپ جعبه عسل باید آن را بدانیم ؟

عسل حاوی حدود 18 درصد آب است ، محلول در آب است و ممکن است بین 50 تا 65 درجه فارنهایت (10 تا 18 درجه سانتیگراد) دانه ریز شود. تا حدی اسید ، خاصیت ضد عفونی کنندگی ملایمی دارد و در درمان سوختگی و پارگی استفاده شده است. یکی از غذاهایی که به راحتی جذب می شود و به طور گسترده ای در محصولات پخته شده، آب نبات ها ، میوه های آماده ، غلات و داروها استفاده می شود. در ادامه تعدادی از فواید عسل را با هم مرور می کنیم:

  1. عسل حاوی مواد مغذی است
  2. عسل با کیفیت بالا غنی از آنتی اکسیدان است
  3. عسل برای قند دیابت “کمتر از قند” است
  4. آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند
  5. عسل همچنین به بهبود کلسترول کمک می کند
  6. عسل می تواند تری گلیسیرید را کاهش دهد
  7. آنتی اکسیدان های موجود در عسل برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.
  8. عسل سوختگی و زخم را ترمیم می کند.
  9. عسل برای سرکوب کردن سرفه در کودکان بسیار مفید است.

قوانین نگهداری از عسل چیست و چرا باید برای بسته بندی، آنها را بدانیم ؟

قوانین نگهداری از عسل چیست و چرا باید برای بسته بندی، آنها را بدانیم ؟

نگهداری عسل آسان است. فقط باید آن را در یک مکان سرد و به دور از تابش مستقیم آفتاب و در یک ظرف محکم و در بسته نگه دارید. توصیه می شود از ظرف اصلی عسل استفاده کنید، هرچند هر ظرف شیشه ای یا ظرف پلاستیکی ایمن برای غذا کار می کند. از ذخیره عسل در فلز خودداری کنید زیرا ممکن است اکسید شود.

قرار دادن عسل در یخچال ضروری نیست.

در حقیقت ، اگر این کار را نکنید ، مصرف آن بسیار آسان تر است زیرا دمای سردتر باعث منجمد شدن عسل می شود. این کار استفاده از آن را در صورت نیاز دشوار می کند و مجبورید آن را گرم کنید تا به حالت مایع برگردد. ممکن است عسل به طور کامل فریز و غیر قابل استفاده شود، هر چند احتمال آن کم است.

از قرار دادن عسل در گرما و رطوبت خودداری کنید

زیان آورترینِ کارهایی که می توانید برای عسل انجام دهید قرار گرفتن در معرض حرارت و اجازه رطوبت داخل ظرف است.دمای طبیعی اتاق ایده آل است. اگر خانه شما گرم می شود ، جالبترین نقطه را در انبار برای عسل خود پیدا کنید. همچنین حتماً آن را از اجاق گاز ، هرگونه وسایل تولید کننده گرما و نور خورشید دور نگه دارید. برای جلوگیری از قرار گرفتن عسل در معرض رطوبت ، اطمینان حاصل کنید که ظرف محکم بسته بندی شده است و هر زمان که در یک ظرف قرار دهید ، از یک قاشق خشک استفاده کنید. حتی مقدار کمی آب نیز می تواند باعث تخمیر شود ، و این همان نحوه تولید گوشت است. برای وسایل آشپزخانه شما این مقدار ایده آل نیست و در واقع می تواند کیفیت عسل شما را پایین بیاورد. در صورتی که عسل خراب شود، طعم آن ترش خواهد شد.

اهمیت مناسب بودن جعبه بسته بندی عسل چقدر است ؟

همان طور که پیش تر هم گفتیم عسل تنها در صورتی منقضی می شود که دچار رطوبت شود. پس بسیار مهم است که جعبه بسته بندی عسل ما، چه عسل خام باشد و چه عسل پاستوریزه، طوری باشد که از هرگونه رطوبت جلوگیری کند. در غیر این صورت، عسل ترش شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

به علاوه، جعبه بسته بندی عسل باید از ورود هرگونه آلودگی نیز جلوگیری کند چرا که اگر عسل آلوده شود ممکن است باعث ایجاد انواع بیماری ها باشد. به علاوه، بسیار مهم است که جعبه بسته بندی عسل در برابر گرما و سرمای بیش از حد نیز مقاوم باشد چرا که هر دوی این موارد باعث آسیب رسیدن به عسل خواهند شد.

ویژگی های یک جعبه بسته بندی عسل مناسب چگونه است ؟

ویژگی های یک جعبه بسته بندی عسل مناسب چگونه است ؟

جعبه بسته بندی عسل باید استحکام کافی داشته باشد.

با توجه به این که عسل محصولی است که از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر صادر می شود؛ بسته بندی عسل باید استحکام کافی داشته باشد که احیانا در طول روند صادرات و… از ظرف به بیرون نریزد.

جنس جعبه بسته بندی عسل باید مناسب باشد.

جنس بسته بندی عسل می تواند پلاستیک و یا شیشه باشد اما به هیچ وجه نباید فلزی باشد زیرا امکان زنگ زدن آن وجود دارد. از طرفی ظروف فلزی گرما و سرما را انتقال می دهند که هردوی آن ها می توانند به عسل آسیب برسانند.

جعبه بسته بندی عسل باید عایق رطوبت باشد.

همان طور که پیش تر هم ذکر شد؛ رطوبت بدترین چیز برای عسل است و تقریبا تنها چیزی است که می تواند این ماده ی غذایی بسیار ماندگار را حتی خراب کند. لذا بسته بندی مناسب برای عسل، بسته بندی ای است که عایق رطوبت باشد و از قرار گرفتن آن در معرض هر گونه رطبت جلوگیری کامل و صددرصد به عمل بیاورد.

اطلاعات لازم باید بر روی جعبه ی عسل درج شده باشند.

همه ی خریداران و مصرف کنندگان عسل اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. پس یک بسته بندی مناسب، بسته بندی ای است که اطلاعاتی را که مصرف کننده باید بداند به طور واضح و خوانا بر روی آن درج شده باشد.

بسته بندی عسل باید برای خریداران جذاب باشد.

بسته بندی جذاب باعث جذب خریداران بیشتر می شود و به نوعی تبلیغات غیر مستقیم برای برند فروشنده ی عسل محسوب می شود.

چرا چاپ جعبه برای بسته بندی عسل استفاده می شود؟

چرا چاپ جعبه برای بسته بندی عسل استفاده می شود؟

  • چاپ جعبه مناسب برای عسل، میتواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد.
  • با چاپ جعبه مناسب برای عسل، میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی از جمله تاریخ، شرکت یا مغازه یا برند خود و بطور مختصر محصول خود را معرفی کنید.
  • نگهداری از عسل و جلوگیری از بروز مشکلات فیزیکی برای این محصول.
  • چاپ جعبه عسل میتواند جنبه فانتزی یا حتی درصد تخفیف خود را روی آن بنویسید.
  • میتوان براحتی با درج نام برند بر روی جعبه عسل، نام برند خود را به گوش خریداران رساند. البته در این روش باید به کیفیت عسل نیز توجه کرد، کیفیت بالای عسل باعث بیشتر شدن خریداران خواهد شد .

جنس جعبه عسل چند نوع است ؟

  • جعبه عسل چوبی
  • جعبه عسل فلزی
  • جعبه عسل کاغذی
  • جعبه عسل مقوایی
  • جعبه عسل لمنیتی
  • جعبه عسل هارد باکس و…

در هنگام انتخاب جنس چاپ جعبه به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام انتخاب جنس چاپ جعبه به چه نکاتی توجه کرد؟

  • میزان انعطاف پذیری و مستحکم بودن نسبت به قیمت آن.
  • حفاظت از محصول در شرایط آب و هوایی گوناگون.
  • ابعاد و شکل جعبه با توجه به اندازه و حجم عسل.
  • به علت اینکه رنگ عسل با توجه به گل آن متغیر است میتوانید رنگ جعبه را با رنگ گل آن ست کنید.
  • به چاپ درون جعبه نیز توجه کنید.

انواع کارتن ها و جعبه های عسل

  • چاپ جعبه ای 6 ضلعی
  • جعبه کشویی عسل
  • جعبه موم ( برای دسته بندی های خاص)
  • بسته بندی لاکچری که گران است
  • جعبه لمنیتی عسل
  • جعبه های کیبوردی عسل
  • و… انواع مدل چاپ جعبه ای است.

خرید جعبه عسل؛ نکاتی که نباید فراموش کنید.

  • جعبه شما میتواند دارای دسته نیز باشد.
  • محافظت از عسل در ظروف فلزی به علت اسیدی بودن عسل ممنوع است.
  • در آخر سعی کنید یک چاپ جعبه مناسب برای عسل خود در نظر بگیرید زیرا این محصول بسیار مفید و پرطرفدار است  و انتخاب یک چاپ جعبه مناسب با توجه به لوگو و اطلاعات مختصر و عالی میتواند روی فروش محصول شما نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

پیمایش به بالا