Search
Close this search box.

چاپ جعبه فست فود

قطعا چاپ و بسته بندی جعبه فست فود یکی از نکات مهم در بازاریابی و جذب مشتری می باشد. به همین منظور داشتن یک چاپ جعبه مناسب همراه بسته بندی میتواند پیام مهمی را برای خریدار و بیننده برساند. در ادامه بیشتر توضیح میدهیم.

چرا برای فروش بیشتر فست فود نیاز به چاپ جعبه دارد؟

چرا برای فروش بیشتر فست فود نیاز به  چاپ جعبه دارد؟

  • چاپ جعبه مناسب میتواند پیام روشن و جذابی را به بیننده برساند و در صورت انتخاب جنس مناسب میتواند از غذا شما محافظت کند ( گرم ماندن غذا).
  • شما میتوانید روی چاپ جعبه اطلاعاتی اعم از تاریخ، اسم، قیمت، لوگو و معرفی برند، آدرس و… را بنویسید.
  • اگر چاپ جعبه را با توجه به اندازه و نوع غذا تولید کنید میتواند فروش شما را چند ین برابر کند.
  • داشتن چاپ و بسته بندی جعبه مناسب فست فود یکی از نکات مهم و تقریبا ضروری می باشد زیرا فست فود یک غذا بیرون بر نیز است و چاپ مناسب میتواند روی جذب مشتری و فروش محصول شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

جعبه فست فود نامناسب چگونه به برند شما آسیب میزند؟

جعبه فست فود در اصل برای راحتی و بهداشت طراحی شده است، اما همیشه کالاهای فاقد صلاحیت وجود دارد که بازار را تحت فشار قرار داده و سلامت مردم را تحت تأثیر قرار می دهد. جعبه ای که  بسیار نرم است و تغییر شکل آن پس از ریختن در آب به راحتی امکان پذیر است برای استفاده شدن به عنوان یک جعبه میان وعده واجد شرایط نمی باشد. چنین جعبه هایی حتی ممکن است در نهایت سالم به مقصد نرسند.

اگر جعبه فست فود ضعیف مهر و موم شده باشد، ته جعبه مستعد نشت آب است. تعداد کمی از تولیدکنندگان جعبه فست فود برای سفید شدن فنجان مقدار زیادی ماده سفید کننده فلورسنت به آن اضافه می کنند، اما عامل سفید کننده فلورسنت می تواند سلول ها را جهش دهد، به محض ورود ماده فلورسنت به بدن انسان به یک ماده بالقوه نامطلوب تبدیل می شود.

محصولات بسته بندی مقوایی یا کاغذی در تماس با بخار حاصل از غذای گرم ممکن است گاهی اوقات خیس و به راحتی خرد شوند. از این بدتر، بسته بندی محصولات بدون تهویه مناسب حتی می تواند غذای شما را خراب کند.

در چاپ جعبه و بسته بندی فست فود به چه نکاتی باید توجه کنید ؟

در چاپ جعبه و بسته بندی فست فود به چه نکاتی باید توجه کنید ؟

  • با توجه به نوع غذا، جنس و چاپ را انتخاب کنید مثلا برای پیتزا از مقوای دوبلکس بهداشتی استفاده می شود.
  • به جنس لایه های جعبه توجه کنید.
  • گرمای غذا نباید به جعبه آسیبی برساند.
  • چاپ جعبه و بسته بندی فست فود باید براحتی باز شود.
  • چاپ جعبه و بسته بندی فست فود باید قابل بازیافت باشد.
  • چاپ جعبه و بسته بندی فست فود باید براحتی حمل شود و در صورت لزوم دسته داشته باشد.
  • چاپ جعبه و بسته بندی فست فود باید بتوانید اطلاعات و لوگو خود را براحتی و بدون مشکل روی آن بنویسید.

انواع جنس جعبه بسته بندی فست فود کدام است ؟

انواع جنس جعبه بسته بندی فست فود کدام است ؟

  • چاپ و جعبه بسته بندی فست فود با مقوا دوبلکس بهداشتی
  • چاپ و جعبه بسته بندی فست فود با مقوا ایندربرد
  • چاپ و جعبه بسته بندی فست فود با مقوا پشت سفید
  • چاپ و جعبه بسته بندی فست فود با مقوا گلاسه

انواع چاپ جعبه فست فود کدام است ؟

  • چاپ جعبه فست فود بصورت تک رنگ
  • چاپ جعبه فست فود بصورت چهار رنگ
  • چاپ طلاکوب جعبه فست فود
  • چاپ جعبه فست فود با رنگ پنتون یا اسپات

جعبه فست فود چگونه باعث افزایش فروش و آگاهی از برند شما می شود؟ 

جعبه فست فود چگونه باعث افزایش فروش و آگاهی از برند شما می شود؟ 

  • امروزه این واقعیت برکسی پوشیده نیست که فست فود به بخشی از سبک زندگی مدرن تبدیل شده است. از همبرگر و ساندویچ گرفته تا پیتزا، بسیاری از مردم به سرعت و راحتی فست فود یا بیرون بردن غذا اعتماد می کنند. یافتن محصولات بسته بندی سریع فست فود متناسب با خواست شما گاهی می تواند یک چالش باشد.
  • چاپ جعبه فست فود به طیف گسترده ای از محصولات بسته بندی فست فود اشاره دارد که برای تهیه هر نوع غذا تضمین شده است؛ از جعبه های مقوایی موجدار پیتزا گرفته تا پلاستیک یا بسته بندی های سازگار با محیط زیست، جعبه های فست فود امروزه برای جلوگیری از خیس شدن و سرد شدن غذای شما طراحی می شوند.
  • جعبه های فست فود می توانند احساس راحتی زیادی در زندگی روزمره مردم ایجاد کنند، چرا که این جعبه های فست فود هستند که باعث می شوند ما همیشه بتوانیم غذاهای تازه و گرم بخوریم.
  • جعبه فست فود باید عملکرد مناسبی به عنوان یک ابزار بسته بندی و همچنین ظاهری جذاب برای جذب مشتری داشته باشد. این نوع جعبه باید دارای یک درب باشد که برای نگهداری ایمن محصولات غذایی طراحی شده است.
  • ضرورت و اهمیت وجود درب این است که بتوان غذا را در آن ذخیره کرد و آن را به عنوان جعبه غذای مخصوص حمل کرد.
  • طرح جعبه بهتر است متناسب با فست فودها مانند برگر یا هر نوع مواد غذایی باشد. شما حتی می توانید ابعاد و رنگ ها را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید.
  •  جعبه های فست فود به دلیل افزایش تقاضا به تدریج در حال تغییر و بهبود هستند. در سال های اخیر جعبه های فست فود موجود در بازار از جعبه ناهار کف به جعبه ناهار سازگار با محیط زیست تغییر شکل داده اند.
  • جعبه های ناهار فومی اصلی در برابر دمای بالا مقاوم نیستند و روند واقعی تولید آن ها باعث آسیب به محیط زیست شده و لذا دیگر استفاده نمی شوند.
  • جعبه های فست فود به تدریج به سمت حفاظت از محیط زیست و سلامت پیش می روند. با پیشرفت فن آوری مدرن، با توجه به نیازهای واقعی مردم، انواع مختلف جعبه فست فود چند منظوره در آینده متولد می شوند.

چاپ جعبه فست فود در چه شکلهایی تولید می شود؟

چاپ جعبه فست فود در چه شکلهایی تولید می شود؟

جعبه های بسته بندی فست فود نیز میتواند شکل هندسی مانند مثلثی یا مربعی نیز باشند.

انواع بسته بندی فست فود کدام است ؟ 

در دنیای امروز، انواع مختلف جعبه فست فود در اطراف ما در انواع و اندازه ها موجود است. اگرچه بسیاری از ما توجه زیادی به نوع بسته بندی غذای خود نداریم، اما در واقع نوع بسته بندی مورد استفاده می تواند تأثیر عمده ای روی خود غذا داشته باشد. به عنوان مثال بعضي از مواد بسته بندي کمکی براي حفظ بهتر طعم و ظاهر غذا شناخته شده اند. بعضی دیگر از مواد به سادگی سالم تر و ایمن تر هستند زیرا هیچ ماده شیمیایی خطرناکی ندارند.

عوامل موثر در قیمت چاپ بسته بندی جعبه فست فود کدام است ؟

عوامل موثر در قیمت چاپ بسته بندی جعبه فست فود کدام است ؟

اگر شما هم قصد چاپ جعبه و بسته بندی فست فود را داشته باشید باید با مواد و عوامل تاثیرگزار در قیمت جعبه فست فود آشنا شوید. در ادامه به بررسی ایم عوامل می پردازیم:

کاربرد کاغذ در چاپ جعبه فست فود

کاغذ یک ماده بسته بندی همه کاره است و از کاغذهای پوستی گرفته تا کارتن برای کالاهایی مانند فست فود منجمد و جعبه های راه راه مانند جعبه های پیتزا استفاده می شود.

 کاغذ نفوذپذیر است و دارای ویژگی های وزن به وزن بالا و هزینه های کم است، به این معنی که ضرر می کنید.

کاغذ معمولاً با موادی مانند موم، رزین و لاک برای تهیه خواص محافظتی و عملکردی کار می شود. به عنوان مثال، گلاسین کاغذ روغنی است که به عنوان آستر در فست فودها استفاده می شود.

کاغذ همچنین از منابع تجدیدپذیر ساخته شده است، به این معنی که می توان مجدداً رشد کرد و هرگز تمام نخواهد شد. وقتی نوبت به بازیافت بسته بندی مواد غذایی کاغذی می رسد، بیشتر کاغذها به دلیل روغن های معدنی و سایر موادی که به طور بالقوه می توانند به مواد غذایی دیگر مهاجرت کنند، در بسته بندی محصولات غیر غذایی بازیافت می شوند.

کاربرد شیشه و بطری در تولید بسته بندی برای فست فود

وقتی از بطری های شیشه ای با چوب پنبه های محکم شده با سیم به عنوان راهی برای نگهداری و حرارت دادن مواد غذایی استفاده می شود، می توان از آن به عنوان روش نگهداری غذا استفاده کرد.

شیشه مانعی در برابر گازها و میکروارگانیسم ها ایجاد می کند، قابل استریل شدن است و استفاده مجدد از آن آسان است. شیشه در مقایسه با برخی دیگر از بسته بندی های خود 100٪ قابل بازیافت و بدون افت کیفیت یا خلوص است – اما همچنین برای بازیافت به انرژی مناسبی نیز نیاز دارد.

علاوه بر این، شیشه سدی بسیار موثر در برابر هوای خارج و بو ایجاد می کند. شیشه باعث می شود محتوای شیشه ها و بطری های شما مدت طولانی تری حفظ شود. نکته آخر اینکه شیشه کاملاً قابل بازیافت است – استفاده از آن را به یک انتخاب سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است.

چرا امروزه دیگر زیاد از شیشه استفاده نمی شود؟

در درجه اول به دلیل اینکه بسیار شکننده است و می تواند بسیار سنگین باشد، یا منجر به هزینه های حمل و نقل بالا می شود. همانطور که گفته شد، قوطی های شیشه ای زمانی شروع خوبی برای نگهداری مواد غذایی بودند قبل از اینکه قوطی های فلزی موفق شوند، به دلیل توانایی پردازش فلز با سرعت بیشتر و ماندگاری بیشتر.

کاربرد فلز در تولید بسته بندی برای فست فود

آن ها به عنوان راهی برای حفظ غذاها به شکل ظروف حلبی استفاده شدند. مانند شیشه، فلزات نیز از ویژگی های مانع خوبی برخوردار هستند، در برابر حرارت مقاوم هستند و می توان آنها را برای ضدعفونی شدن تحت عملیات حرارتی قرار داد و مهر و موم کرد.

 آلومینیوم برای فویل و نوشابه استفاده می شود، در حالی که صفحه قلع برای غذاهای فرآوری شده و قوطی های آئروسل (مانند خامه زده شده) استفاده می شود.

اکثر بسته بندی مواد غذایی تولید شده توسط آلومینیوم، فولاد و قلع بازیافت می شود. مواد فلزی قابل بازیافت هستند، اما ممکن است نیاز به پردازش اضافی داشته باشند، مانند ایجاد سوراخ سوراخ برای فویل آلومینیوم یا مرتب سازی و جداسازی برای ظروف چند لایه و فلزی.

قوطی های فلزی مواد غذایی و آشامیدنی با یک لایه آلی پوشانده شده اند که از یکپارچگی قوطی ها در برابر اثرات غذا محافظت می کند و از واکنش های شیمیایی که ممکن است بین فلز و غذا ایجاد شود جلوگیری می کند. این آسترها با تقویت ساختار آنها و ایمن سازی آنها در برابر عوامل بیماری زا و سایر آلاینده ها از جمله کلستریدیوم بوتولینوم، در تقویت قوطی ها نقش بسزایی دارند.

کاربرد پلاستیک در تولید بسته بندی برای فست فود

در مقایسه با سایر مواد بسته بندی، پلاستیک از نظر زمان جدیدترین است – اما از نظر استفاده و ایمنی فاقد آن است. در واقع، این ماده به دلیل سبک بودن، ارزان بودن و مقاومت در برابر حرارت، همه کاره ترین و متداول ترین ماده است.

بطری های پلاستیکی که امروزه می بینیم عمدتا از PET (پلی اتیلن ترفتالات) ساخته شده اند و طی 50 سال گذشته وارد صنایع غذایی شده اند. از مواد پلاستیکی نیز استفاده می شود زیرا می تواند موانعی در برابر رطوبت، گازها و مواد شیمیایی ایجاد کند. بعضی از پلاستیک ها مانند پلی وینیلیدن کلراید نیز قابلیت حرارت پذیری دارند و در طی فرآیندی به نام پر شدن گرم، امکان ایجاد درجه حرارت بالا را فراهم می کنند. غذاهایی مانند سس، سالسا و مربا و نوشیدنی هایی مانند آب میوه و ایزوتونیک (نوشیدنی های ورزشی) گرم می شوند.

پلاستیک ها به دلیل سمیت کم، نقطه ذوب زیاد، پلاستیک سازی نسبتاً خوب، تولید آسان و هزینه نسبی پایین، به اصلی ترین ماده برای تولید جعبه های میان وعده یکبار مصرف تبدیل شده اند.

پلی پروپیلن به خودی خود دارای خواص مکانیکی و خواص حرارتی خوبی است و به ویژه برای استفاده در بسته بندی مواد غذایی گرم کننده در کار مناسب است. پلی استایرن غیر سمی و بی مزه است، به خصوص برای بسته بندی مواد غذایی منجمد مانند کیک مناسب است.

پلاستیک ها مانند سایر نمونه های مواد خود از عملکرد فوق العاده ای برخوردار هستند، اما از نظر بازیافت چگونه با یکدیگر مطابقت دارند؟

 بیشتر پلاستیک ها می توانند بازیافت شوند اما به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند. همچنین ممکن است نگرانی در مورد آلودگی پلاستیک ها در طی فرآیند بازیافت وجود داشته باشد. با این حال، FDA راهنمایی و پروتکل هایی برای نظارت بر وضعیت دارد.

کاربرد کارتن ضخیم در تولید بسته بندی برای فست فود

کارتن ضخیم بسته بندی ای است که از چندین لایه مقوا، پلاستیک، آلومینیوم و پلی اتیلن با چگالی کم ساخته شده است. این ماده بسته بندی بیشتر برای ذخیره مایعات استفاده می شود. به عنوان مثال، می توانید در مورد جعبه های آب میوه فکر کنید. کارتن های ضخیم با فضای داخلی ضد آب که برای نگهداری نوشیدنی یا سس طراحی شده است. کارتن آجر بسیار ارزان و آسان ساخته می شود – و این بسته بندی بسیار محبوب در میان شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی است.

این نوع بسته بندی با افزایش ماندگاری محصولات تازه تا 6 ماه به شرکت ها کمک می کند تا محصولات خود را حفظ کنند. علاوه بر این از آسیب دیدن محصول در اثر نور، گرما، فشار و آلودگی خارجی جلوگیری می کند. کارتن ضخیم ارزان، قابل بازیافت است و راهی سالم و پایدار برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی در نظر گرفته می شود.

پیمایش به بالا