Search
Close this search box.

چاپ فوری دیجیتال بسته بندی جعبه در تعداد کم

چاپ فوری دیجیتال بسته بندی جعبه در تعداد کم برای کسب و کارهای نوپا یک ضرورت به حساب می آید. اغلب شرکت ها یا استارت آپ ها یا تولیدکنندگان امروزه با توجه به نیاز کاربران که اغلب خرید محصول در تعداد کم است، بسته بندی و یا چاپ جعبه خود را در تیراژ کم تولید می‌کنند. اغلب این تولیدکنندگان ابتدا محصول خود را می فروشند، سپس نسبت به تقاضای مشتریان تعدادی چاپ بسته بندی یا چاپ جعبه فوری انجام می دهند. اغلب این چاپ تعداد کم فوری جعبه بوسیله چاپ دیجیتال انجام می شود، که در ادامه ما آن را با نام چاپ دیجیتال جعبه مورد خطاب قرار می‌دهیم.

چاپ فوری دیجیتال جعبه چیست و به چه منظور انجام می شود ؟

چاپ فوری دیجیتال جعبه چیست و به چه منظور انجام می شود ؟

اغلب زمانی که صحبت از چاپ فوری در میان است، نام چاپ دیجیتال بر سر زبان ها می آید. چاپ دیجیتال اغلب برای کارهای چاپی فوری و یا تعداد کم مورد استفاده قرار می گیرد، که چاپ جعبه فوری نیز از این قاعده مستثنا نیست .

چرا امروزه چاپ دیجیتال فوری بسته بندی جعبه در تعداد کم رواج بسیار زیادی پیدا کرده است ؟

گروه مطالعاتی Market Research. Future اعلام کرده که چاپ دیجیتال بسته بندی در جهان، در دوره بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳، حدود 5/10 درصد رشد خواهد داشت. در سالهای اخیر به دلیل رشد گسترده چاپ دیجیتال، بسته بندی دیجیتال هم با تحول بزرگی رو به رو شده است.

چاپ دیجیتال به  یکی از مهمترین روشهای تولید بسته بندی و چاپ لیبل تبدیل شده که به خاطر مزیت های منحصر به فرد مثل تسریع در روند کار و قابلیت تغییر سفارشات در مدت زمان کوتاه و چاپ های سفارشی، مورد توجه صاحبان برند نیز قرار گرفته است.

چاپ دیجیتال چگونه میتواند، چاپ اختصاصی انواع بسته بندی مثل چاپ جعبه اختصاصی را به همراه داشته باشد؟

چاپ دیجیتال میتواند با سفارشی سازی بسته بندی برای مشتری، از طریق یک عکس خاص و یا نوشته سفارشی، یک محصول را در قفسه فروشگاه، از بقیه محصولات متمایز کند.

مزایای چاپ دیجیتال در صنعت چاپ بسته بندی جعبه چیست ؟

مزایای چاپ دیجیتال در صنعت چاپ بسته بندی جعبه چیست ؟

 چاپ دیجیتال در آینده بسته بندی هم نقش مهمی ایفا می کند و درهای نوآوری و هیجان را بر روی این صنعت باز می کند. این فرآیند برخلاف چاپ افست و چاپ فلکسو، برای هر بار تغییر چاپ، نیاز به تغيير پلیت ندارد و تمام رنگ در یکبار گذر از ماشین بر روی بستر چاپ می شوند. همچنین این فرآیند، به خوبی از  پس سفارشات درخواستی برمی آید.

تفاوت چاپ دیجیتال فوری بسته بندی جعبه با دیگر چاپ ها چیست و کدام بهتر هستند ؟

 البته چاپ دیجیتال در بسیاری از زمینه ها، همکار خوبی هم برای چاپ افست و فلکسو به شمار می رود. ماشین‌های هیبریدی فلکسو – دیجیتال یا افست – دیجیتال، در مواقعی که لازم باشد از مزایای چند نوع روش چاپی، به شکل یکجا بهره مند می شوند و چاره ساز هستند. مثلا زمانی که بخواهیم از عملکرد پایدار و کارایی بالای چاپ فلکسو در کنار ویژگی های خلاقانه چاپ دیجیتال به شکل یکجا بهره مند شویم، می توانیم از ماشینهای هیبریدی استفاده کنیم.

با ماشینهای هیبریدی می توان در بخش بزرگتری از بازار چاپ و بسته بندی فعالیت کرد. مثلا با چاپ فلکسو نمی توان اطلاعات متغیر را چاپ کرد و با چاپ دیجیتال نمیتوان بر روی بسترهایی از جنس فویل عمل چاپ را انجام داد، اما با استفاده از یک ماشین هیبریدی، میتوان هردوکار را باهم به اجرا در آورد.

مزایای چاپ فوری دیجیتال بسته بندی جعبه چیست ؟

مزایای چاپ فوری دیجیتال بسته بندی جعبه چیست ؟

هرچقدر که بازار صنایع آرایشی بهداشتی، و صنایع غذا و نوشیدنی رقابتی تر و بزرگتر می شوند، چاپ دیجیتال جای پای خود را بیشتر از گذشته در بسته بندی این محصولات باز می کند. البته اگرچه چاپ دیجیتال نسبت به روشهای دیگر اقتصادی تر و سریعتر عمل می کند، اما راه اندازی و فرآیند چاپ با آن نیز از بقیه فرآیندها گران تر در می آید.

 بسته بندی های چاپ دیجیتال به بهبود جریان کاری هم کمک می کنند و باعث افزایش سرعت چرخه بازار و امکان ایجاد روشهای خلاقانه و نوآورانه بیشتری می شوند. همین مزیت ها باعث می شود که این فرآیند هر روز بیشتر از گذشته جای خود را در جهان باز کند. مخصوصا که حالا پیشرفت های ماشین های چاپ دیجیتال، آن را برای برش و چاپ کارتن، تاکنی کارتن و دیگر مراحل تکمیلی بسته بندی کارتنی هم سازگار کرده است و با این کار، گستره کاربرد چاپ دیجیتال را به بسته بندی های کارتنی و بسته بندی های انعطاف پذیر هم توسعه داده است.

چاپ دیجیتال جعبه و بسته بندی چه کمکی به بازاریابان و فروشندگان کرده است ؟

با چاپ دیجیتال، حالا بسته بندی های کارتنی، لیبل ها و جعبه ها با جذابیت بصری بیشتری وارد خرده فروشی ها می شوند و بار تبلیغاتی موثرتری را منتقل می کنند. همچنین بهترین و جذاب ترین بسته بندی های نمونه و لاکچری را می توان با چاپ دیجیتال تولید کرد. از طرف دیگر، نوسانات قیمت در مورد مواد اولیه، یکی از عواملی ست که می تواند جلوی بازار چاپ دیجیتال را بگیرد. البته گرانی فرآیند تولید، همچنان به عنوان مهمترین عامل بازدارنده رشد چاپ دیجیتال، محسوب می شود.

بوسیله چاپ دیجیتال چه بسته بندی هایی قابل چاپ و تولید است ؟  

بوسیله چاپ دیجیتال چه بسته بندی هایی قابل چاپ و تولید است ؟  

بازار چاپ بسته بندی دیجیتال را می توان از چند زاویه مختلف نوع چاپ، نوع تکنولوژی، کاربرد و مشتری نهایی، بررسی کرد. از نظر نوع چاپ، چاپ دیجیتال بسته بندی به انواع بسته بندی انعطاف پذیر، لیبل ها و غیره تقسیم می شود که پیش بینی می شود در بین این ها، چاپ لیبل به خاطر تناسب بیشتر با چاپ دیجیتال و نیاز به چاپ اطلاعات متغير مثل بارکد، شماره و متون متغیر و ارزش افزوده ای که به کالا اضافه می کند، سرعت رشد بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد.

از نظر فناوری چاپ دیجیتال فوری بسته بندی جعبه به چند قسمت تقسیم می شود ؟

 از نظر نوع فناوری، چاپ بسته بندی دیجیتال به انواع الکتروگرافی، جوهرافشان و غیره تقسیم می شود. و از نظر کاربرد، چاپ دیجیتال را می توان برای چاپ انواع بطری، جعبه، و تقریبا هر ظرف دیگری مناسب دانست. بازار جعبه محصولات آرایشی بهداشتی، جعبه دارویی، جعبه غذایی و نوشیدنی، جعبه قطعات الکترونیک و غیره را باید از بازارهای بزرگ و مهم چاپ دیجیتال و به شمار آورد.  اما در میان همه اینها، به نظر می رسد که صنایع غذایی و نوشیدنی رشد بیشتری را تجربه کنند که آن هم به خاطر افزایش چشمگیر رقابت در این صنایع است.

چاپ دیجیتال فوری بسته بندی کارتن چگونه مورد تحول قرار گرفته است ؟

چاپ دیجیتال فوری بسته بندی کارتن چگونه مورد تحول قرار گرفته است ؟

تقاضا برای سفارشی سازی، شخصی سازی و ایجاد تمایز میان بسته های یک کالا، رشد چاپ دیجیتال را بیشتر از پیش می کند. تخمین زده شده که بازار چاپ دیجیتال بسته بندی تا سال ۲۰۲۴، به ۲۸ میلیون دلار برسد و فناوری جوهرافشان، که تا سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی از چاپ دیجیتال را در دست گرفته بود، تا سال ۲۰۲۴ با ۱۶ درصد رشد، همچنان از بقیه فناوری های چاپ دیجیتال جلوتر باشد. در همین دوره، چاپ بسته بندی کارتن، با ۱۲ درصد رشد، بیشترین سرعت رشد را در تمام زمینه های چاپ دیجیتال بسته بندی خواهد داشت.

همین حالا هم اگر به فروشگاه نزدیک خانه تان بروید و به بسته بندی های کارتنی متمایز، خلاقانه و جذاب محصولات مختلف نگاهی بیاندازید، مطمئنا متوجه تاثیر چاپ دیجیتال بر بازار محصولات خواهید شد. چاپ دیجیتال از لحاظ طراحی بصری، سرآغاز تحولی بزرگ برای بازار بسته بندی شد. طراحان توانستند از طریق چاپ دیجیتال، نمونه های مختلفی از طراحی فیزیکی و گرافیک آن را تولید کنند و پای نوآوری را در طراحی بسته بندی باز کنند.

چاپ دیجیتال بسته بندی چگونه راه‌حل‌های بسته‌بندی آنالوگ را دیجیتالی می‌کند؟

از سال 2007 و با معرفی اولین گوشی‌های هوشمند به بازار، دنیای آفلاین و آنلاین با هم متحد شده‌اند. در نتیجه، الزامات خرید و فروش در خرده‌فروشی‌ها، به صورت چشمگیری تغییر کرده است. خرید کردن به یک تجربه تبدیل شده و در گروه‌های خریدار، توسعه و پیشرفت‌هایی دیده شده است. به عبارت دیگر، خریداران خرده‌فروشی‌ها و خریداران آنلاین به سرعت کاهش یافته و خریداران ترکیبی به شدت افزایش یافتند. آنها به صورت آفلاین همدیگر را در مورد یک محصول مطلع می‌کنند و به صورت آنلاین خرید می‌کنند یا بالعکس. این توسعه و پیشرفت، نیاز به اطلاعات را نیز افزایش داده است. از چاپ دیجیتال می‌توان برای تولید بسته‌بندی‌هایی که حاوی کدهای اطلاعاتی دیجیتال هستند، استفاده کرد. این کدها، نشانه‌های دیجیتالی هستند که با چشم انسان قابل مشاهده نیستند و بر تصاویر چاپی تاثیری ندارند. با استفاده از برنامه‌های کاربردی، چنین کدهای اطلاعاتی می‌توانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند. این کدهای اطلاعاتی را میتوان از طریق اینترنت گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها، اسکن کرد.

بسته‌بندی محصولات بهداشتی به صورت چاپ دیجیتال چگونه انجام می شود ؟ 

شرکت THIMM از چاپ دیجیتال برای تولید بسته‌بندی پوشک برای شرکت Ontex استفاده کرده است. تصویر روی بسته‌بندی حاوی سه طرح پس‌زمینه برای تمامی چهار سایز پوشک می‌باشد. بنابراین دوازده تصویر متفاوت، به وضوح قابل تشخیص در قفسه‌ی فروشگاه‌ها می‌باشد. این امر مشتریان را قادر می‌سازد تا سایز پوشک مورد نیاز را شناسایی کنند.

بسته‌بندی تجارت الکترونیک به صورت چاپ دیجیتال چگونه انجام می شود ؟ 

اولین سفارش دستگاه HP PageWide web press T1100S، چاپ دیجیتال برای HelloFresh بود که در آلمان و در سال 2017 انجام گرفت. از زمان به بعد جعبه‌های این شرکت که به صورت آنلاین سفارش داده می‌شدند، به صورت چاپ دیجیتال حمل می‌شدند. بسته‌بندی دیجیتالی در دو سایز متفاوت و در مقاطع فصلی صورت می‌گیرد. این بدان معناست که بسته‌بندی های کوچکی را ارائه می‌دهد. چاپ دیجیتال در مقایسه با چاپ‌های معمولی، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

چاپ دیجیتال فوری لیبل در کنار چاپ فوری دیجیتال جعبه چه تغییری خواهد کرد ؟  

چاپ دیجیتال فوری لیبل در کنار چاپ فوری دیجیتال جعبه چه تغییری خواهد کرد ؟  

بازار تولید لیبل و شرینک اسلیو هم با افزایش ارزش از ۱۲٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱۶٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴، افزایش می یابد که رشد ۹٫۶ درصدی را تجربه خواهد کرد. صاحب شرکت BOBST در مورد لیبل های چاپ شده به روش دیجیتال می گوید: ” صنعت لیبل، یکی از اولین زمینه های ورود چاپ به صنعت چاپ بوده است و در سالهای اخیر هم به اوج شکوفایی خود رسیده است. تقاضا برای سفارشات متنوع و پایین آوردن زمان تحویل، بسته بندی سفارشی، ایجاد تمایز در محصول و از همه مهمتر، پایداری و دوستداری محیط زیست از جمله عوامل موفقیت چاپ دیجیتال در زمینه لیبل و شرینک اسلیو قلمداد می شود.”

چاپ فوری دیجیتال بسته بندی انعطاف پذیر چگونه است ؟

فرض کنید می خواهید بر روی بسته بندی ای چاپ کنید که بستر آن، چاپ را بر روی خود نمی پذیرد. در این صورت مجبورید چاپ موردنظرتان را بر روی بستر دیگری انجام دهید و بعد آن را بر روی بسته بندی خود بچسبانید. این فرآیندی بود که قبل از ورود چاپ دیجیتال به بسته بندی انجام می شد. اما حالا با چاپ دیجیتال و جوهرافشان، چاپ مستقیم بر روی بستر اصلی انجام می شود. این کار نه تنها باعث کاهش هزینه ها و تنظیم دقیق تر چاپ و رنگ می شود، بلکه قسمت لمینیت لیبل بر روی بسته بندی را نیز حذف می کند.

 بسته بندی انعطاف پذیر از این جهت برای صاحبان برند اهمیت دارد که ۷۰ درصد از تمام بسته بندی های خوراکی را تشکیل می دهد. جدا از اندازه یک شرکت، چاپ دیجیتال بسته بندی انعطاف پذیر، نسبت به فرآیندهای سنتی افست، گراوور و فلکسو مزایای قابل توجهی دارد.

یکی از اولین مزیت های چاپ دیجیتال در بسته بندی انعطاف پذیر، این است که به جای چاپ بسته بندی های کاملا یکسان و شبیه به هم، نمی توان طراحی هر بسته بندی را با دیگری متفاوت کرد و به این شکل تمایز و تنوع را در تحولات ایجاد کرد. همچنین چاپ دیجیتال امکان چاپ بر روی انواع بسته بندی با ابعاد و اشکال گوناگون را به راحتی فراهم می کند، اما همان طور که قبل تر هم گفتیم، مهمترین ویژگی چاپ دیجیتال در بسته بندی انعطاف پذیر، قابلیت چاپ مستقیم بر روی سطح پلاستیک است که نیاز به چاپ لیبل و چسباندن آن بر روی بسته بندی را مرتفع می کند و هزینه و زمانی را که برای این کار صرف می شود، از فرآیند تولید حذف می کند. امروزه چاپ دیجیتال یکی از درخشان ترین عملکردهای خود را در و بسته بندی های انعطاف پذیر نشان می دهد.

پیمایش به بالا