Search
Close this search box.

چاپ کارتن دارو

چاپ کارتن دارو یکی از حساس ترین بخش ها برای تولید و پخش دارو می باشد. در کنار چاپ جعبه دارو، یکی دیگر از بسته بندی های دیگری که برای دارو از اهمیت زیادی برخوردار است، استفاده از چاپ کارتن برای حمل و نقل و حفاظت و بازاریابی دارو می باشد. چاپ جعبه به محصولات کمک میکرد که راحت تر و با ایمنی بیشتری نزد خریدار برسد، برای دارو نیز جعبه همین نقش را دارد. البته باید این نکته را رعایت کرد که چاپ در بسته بندی دارو بسیار اهمیت دارد و باید نکاتی را برای اینکار در نظر گرفت. در ادامه به اهمیت بسته بندی و چاپ کارتن دارو می پردازیم.

نقش چاپ کارتن در بسته بندی دارویی چقدر است ؟

نقش چاپ کارتن در بسته بندی دارویی چقدر است ؟

بسته بندی های کارتنی به ویژه در بخش داروسازی و بسته بندی جعبه مواد غذایی، سال ها عنصر اصلی تجارت بسته بندی بوده است. پیشرفت تکنولوژی، روش های بسته بندی را متحول و روش های جدیدی مانند بسته بندی فلزی و بسته بندی شیشه را معرفی کرده است، اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین بسته بندی کارتنی شود. چاپ کارتن یک روش ایمن، ارزان و کارآمد برای چاپ و بسته بندی است. زیرا مقدار زیادی مواد را می توان در آن به طور همزمان ذخیره کرد.

گزارش شورای بسته بندی مقوایی نشان داد که بسته بندی مقوایی ترجیح داده شده ترین روش بسته بندی است که در آن چاپ کارتن دارویی بخش مهمی از این بخش بسته بندی را در اختیار دارند.

انواع بسته بندی در صنایع داروسازی کدام است؟

انواع بسته بندی در صنایع داروسازی کدام است؟

  • سیستم بسته بندی اولیه
  • سیستم بسته بندی ثانویه

در بسته بندی اولیه، محتوا ابتدا به اجزای فرعی پوشانده می شود که ماندگاری طولانی مدت محتوا را تضمین می کند. در حالی که در بسته بندی ثانویه، بسته اولیه بیشتر در بسته های ثانویه مانند کارتن، جعبه، سینی تزریق و غیره قرار می گیرد.

مزایای چاپ کارتن دارو چیست ؟

مزایای چاپ کارتن دارو چیست ؟

کارتن دارویی محصولات بدون آلاینده هستند

آلودگی مهمترین عامل در مورد محصولات دارویی است. فقط یک بسته بندی بدون میکروب می تواند به عنوان بسته بندی ایده آل در نظر گرفته شود. تولیدکنندگان جعبه دارویی عملکرد اساسی محصولات دارویی را در نظر دارند. آن ها بسته بندی با کیفیت بالا را طراحی می کنند که نه تنها نیازهای سیستم توزیع، بلکه کاربرد و اثربخشی آن را نیز برآورده می کند. جعبه های داروسازی ضد نشت هستند و اجازه پخش و نفوذ محصولات را نمی دهند. زیرا به اندازه کافی قوی هستند تا رطوبت را حفظ کنند.

کارتن دارویی از محصول حفاظت می کند

شرکتهای بسته بندی داروسازی پس از بسته بندی از حفاظت کامل محصول دارویی اطمینان حاصل می کنند. این جعبه ها در برابر تأثیرات خارجی مانند رطوبت، آلودگی بیولوژیکی، اکسیژن، رطوبت، آسیب مکانیکی مقاوم بوده و کیفیت و قدرت محصولات دارویی را تضمین می کنند.

کارتن دارویی حاوی اطلاعات مهم هستند

جعبه های داروسازی حاوی اطلاعات مهمی در مورد دارو، تزریق یا هر چیزی است که در آن بسته بندی شده است. اطلاعاتی مانند نام دارو، نسخه مصرف، تاریخ انقضا و تعداد محصولات ذخیره شده در جعبه معمولاً روی آن حک می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، باید به بسته بندی اولیه دارو دسترسی داشته باشید.

شناسه دارو بر روی کارتن دارویی چاپ می شود

جعبه های چاپ شده به راحتی تشخیص و شناسایی اجزای بسته بندی شده در داخل جعبه را ارائه می دهند. در حال حاضر، برای به دست آوردن اطلاعات دارویی لازم نیست کارتن ها را باز کنید، فقط کافی است آن را از روی جعبه بخوانید.

کارتن دارویی به راحتی قابل استفاده می باشد

 بسته بندی محصولات همیشه با مصرف یا استفاده از محصول همراه است. بنابراین جعبه باید به راحتی استفاده شود. از این رو، این دارو در اثربخشی از جایگاه مهمی برخوردار است.

وزن کارتن دارویی سبک است

وزن بسته بندی، مزایای زیست محیطی و صرفه جویی در هزینه را با چرخه عمر محصول و زنجیره تأمین تضمین می کند که به معنی استفاده از مواد اولیه کمتر، حمل و نقل آسان، ذخیره سازی عظیم، ردپای کربن کمتر و هزینه کم برای پرداخت است.

بسیاری از شرکت ها کارتن های چند لایه با کیفیت بالا که از کاغذ، لایه آلومینیوم و لایه های نازک پلی اتیلن تشکیل شده است را ارائه می دهند که آن را در برابر آب، نور و هوا مقاوم می کند.

پیمایش به بالا