Search
Close this search box.

تولید و چاپ لیبل هولوگرام

تولید و چاپ لیبل هولوگرام زمانی رواج پیدا کرد دیدند که جعل و کپی اسناد خیلی رواج پیدا کرده‌است. از این رو باید یک راه مناسب پیدا می‌شد تا دست این افراد از این کار بریده شود. همین باعث تولید و چاپ لیبل شد که بر روی کالا‌ها و یا اسناد و مدارک زده ‌شود تا دیگر افراد نتوانند آن‌ها را جعل کنند. این برچسب باعث ایجاد امنیت در خیلی از مکان‌ها می‌شود و در واقع به یک کاغذ ساده و نوشته‌های آن اعتبار بسیار زیادی می‌بخشد.

در ادامه بحث لیبل‌ها در سایت، امروز قصد داریم لیبل هولوگرام را برای شما بررسی کنیم. در ابتدا به سراغ این موضوع می‌رویم که هولوگرام چیست. در ادامه کاربرد‌های هولوگرام را بررسی خواهیم کرد. همچنین در انتهای مقاله به سراغ انواع هولوگرام می‌رویم و شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، تا شما را با ریز به ریز لیبل هولوگرام آشنا کنیم.

هولوگرام چیست؟

هولوگرام چیست؟

هولوگرام در واقع یک برچسب است که با برچسب‌های ساده و معمولی دیگر تفاوت دارد. هولوگرام اصولا به شکل سه بعدی چاپ می‌شود و تنها با لیزر و دستگاه‌های مخصوص می‌توان آن را چاپ کرد. اگر با دقت به آن نگاه کنید، وقتی آن را جا به جا می‌کنید، به رنگ‌های مختلفی و یا اشکال مختلفی دیده‌ می‌شود.

هولوگرام‌ها در واقع یک نوع فویل هولوگرافی هستند. فویل هولوگرافی یک ورق نازک و باریک پلاستیکی است که با استفاده از لیبل یک تصویر یا نقش را روی آن چاپ کرده‌اند. علت این که تصاویر به شکل سه‌بعدی هستند، این است که ابتدا تصاویر از زوایای مختلف گرفته‌ می‌شوند و سپس روی هولوگرام چاپ می‌شوند. دلیل این امر که وقتی هولوگرام را جا به جا می‌کنید، رنگ‌های مختلفی را در آن می‌بینید هم این است که فلز نقره جز مواد تشکیل دهنده فویل هولوگرافی است.

هولوگرام چه کاربردهایی دارد؟

هولوگرام چه کاربردهایی دارد؟

هولوگرام‌ها کاربردهای بسیار زیادی در دنیای امروز انسان‌ها دارند. البته که هولوگرام را در دسته لیبل‌های امنیتی نیز قرار می‌دهند. ساده‌ترین مثالی که برای کاربرد هولوگرام در ذهنیت عامه مردم است این است که از هولوگرام برای رسمیت دادن به سند خودرو (برگ سبز خودرو) استفاده می‌شود. البته که هولوگرام کاربردهای دیگری نیز دارد که در این بخش تعدادی از آن‌ها را برای شما نام می‌بریم. کاربردهای هولوگرام به طور خلاصه عبارتند از:

    • رسمیت بخشیدن به اسناد (انواع اسناد مانند خانه و ماشین و وکالتنامه‌ها و…)
    • رسمیت بخشیدن به گارانتی کالاهای گران قیمت
    • اعتبار دادن به کارت عضویت سازمان‌های خاص
    • برخی مراکز پیشرفته برای ایمنی بیشتر و تایید کارت‌خوان های بدون سرنشین از آن استفاده می‌کنند.
    • رسمیت بخشیدن به اصالت کالاهای ساختمانی مثل شیرهای آب طلایی رنگ لوکس
    • اصالت بخشیدن به ساعت‌های لوکس و گران قیمت و کلکسیونی
    • پول اصلی هر کشوری دارای هولوگرام است.
    • پاسپورت هر فردی دارای هولوگرام است.
    • اصالت بخشیدن به کالاهای اضافی و جانبی هر خودرو
    • اصالت بخشیدن به هر نوع گواهینامه که صادر می‌شود (مثل گواهینامه تسلط یک فرد به یک زبان برنامه‌نویسی)

انواع هولوگرام چیست؟

انواع هولوگرام چیست؟

هولوگرام را با روش‌های مختلفی دسته‌بندی می‌کنند. برای همین است که اگر در گوگل انواع هولوگرام را سرچ کنید، با نتایج متفاوتی رو به رو خواهید‌شد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم یک لیست جامع و کافی در مورد انواع هولوگرام برای شما در این بخش ارائه دهیم. انواع هولوگرام عبارتند از:

هولوگرام سریال‌دار

در این نوع هولوگرام، علاوه بر تصویر هولوگرام، برای امنیت بیشتر، بارکد و یا سریال نیز روی آن چاپ می‌کنند.

هولوگرام دوبعدی

 هولوگرام دوبعدی به این شکل است که چند تصویر را روی هم چاپ می‌کنند. اگر آن را در نور بگیرید، به شکل رنگین‌کمان دیده می‌شود. بیشترین کاربرد هولوگرام دوبعدی روی کارت پرسنلی افراد در شرکت‌ها است. همچنین این نوع هولوگرام در ابعاد و اشکال مختلف، به سفارش مشتری چاپ می‌شود.

هولوگرام سه بعدی

 این نوع هولوگرام، امنیت بسیار بالایی دارد. از زوایای مختلف که به آن نگاه کنید، اشکال مختلفی می‌بینید. بیشترین کاربرد آن به علت امنیت بالایی که گفته شد، بر روی کارت گارانتی کالاهای گران قیمت است.

هولوگرام تلفیقی

این نوع هولوگرام در واقع تلفیقی از یک هولوگرام و یک بارکد یا سریال نامبر است. اکثرا این نوع هولوگرام به این شکل دیده می‌شود که یک هولوگرام قرار دارد و روی آن با یک لیبل سفید، یک بارکد و یا شماره سریال را می‌چسبانند.

هولوگرام شفاف

این نوع هولوگرام که کاربردش از نامش پیداست، به این شکل است که کاملا شفاف است و وقتی آن را روی هر جایی بچسبانید؛ هم به راحتی می‌توانید هولوگرام را ببینید و هم سطح زیر آن به راحتی قابل مشاهده خواهد‌بود. استفاده از این نوع هولوگرام بیشتر برای اسناد، در دفاتر اسناد رسمی کاربرد دارد.

هولوگرام با چاپ گرم

این نوع از هولوگرام با استفاده از حرارات بسیار بالا به جنس مورد نظر چسبانده می‌شود. شاید عجیب باشد که برای چسباندن یک هولوگرام باید به آن گرما بدهیم؛ اما دلیل این امر آن است که این نوع از هولوگرام اصلا قابلیت جدا شدن از جنس مورد نظر را ندارد و به خوبی به آن می‌چسبد.

هولوگرام طرح مخفی

 این نوع از هولوگرام نیز به نوعی امنیتی است. در هولوگرام با طرح مخفی، کدی چاپ شده است که با چشم معمولی قابلیت مشاهده ندارد و تنها با تاباندن نوی یو وی روی آن هولوگرام، می‌توانید کد را بخوانید.

هولوگرام QR code

در این نوع هولوگرام، یک بارکد تصویری چاپ می‌شود که هر فردی می‌تواند آن بارکد را اسکن کند و اطلاعات مورد نیاز خود را ببیند.

هولوگرام دوبعدی-سه بعدی

این نوع هولوگرام در واقع نه دوبعدی است و نه سه بعدی! این هولوگرام از چند هولوگرام دو بعدی روی هم تشکیل شده‌است که به ظاهر سه بعدی به نظر می‌رسند که خب در واقعیت به این شکل نیست.

هولوگرام دات ماتریکس

این هولوگرام از نقاط بسیار ریزی در کنار هم ساخته می‌شودغ که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند یک تصویر یا افکت خاص را نشان می‌دهند.

هولوگرام فلیپ فلاپ

این هولوگرام به شکلی است که چندین تصویر دو بعدی را می‌توانید در آن مشاهده کنید؛ البته که لازمه آن نگاه کردن به هولوگرام از زوایای مختلف است.

پیمایش به بالا