Search
Close this search box.

تولید و چاپ لیبل امنیتی

امروزه به علت پیشرفت علم و استفاده کمتر از کارکنان و انسان‌ها در فروشگاه‌ها، اهمیت چاپ لیبل خصوصا تولید و چاپ لیبل‌ امنیتی بیشتر احساس می‌شود. این لیبل‌ها به صورتی طراحی می‌شوند که تنها یک بار قابلیت استفاده دارند؛ به این صورت که برای هر کالایی یک لیبل مختص به آن طراحی می‌شود و نمی‌توان پس از فروش آن کالا، لیبل آن را به کالایی دیگر وصل کرد و دوباره استفاده کرد. این لیبل‌ها که دارای بارکد (شماره سریال) هستند، به سیستم‌های امنیتی هر فروشگاهی وصل می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که هیچ کالایی بدون این که ثبت و پرداخت شود، از فروشگاه خارج شود. فکر می‌کنم که تا این جا به طور کلی با لیبل امنیتی آشنا شده‌اید.

هدف ما در این بخش از سایت این است که شما را با لیبل امنیتی آشنا کنیم و سپس انواع آن را برای شما بررسی کنیم. بعد از آن نیز نوبت به بررسی موارد مصرف لیبل امنیتی می‌رسد. در انتها نیز به سراغ تعدادی از نکات مهم در مورد لیبل‌های امنیتی می‌رویم و آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با زیر و بم لیبل‌های امنیتی آشنا شوید.

لیبل امنیتی چیست؟

لیبل امنیتی چیست؟

همان طور که از اسم این نوع لیبل پیداست؛ موارد مصرف آن مربوط به امنیت و جلوگیری از هر نوع دزدی است.

 به سراغ یک مثال ساده برای فهم بهتر آن برویم: همگی ما صدای آژیر دستگاه‌های جلوی در ورودی فروشگاه‌ها را حداقل یکبار شنیده‌ایم. این مورد به این دلیل است که هر یک از کالاهای آن فروشگاه دارای لیبل امنیتی هستند که در سیستم شماره آن لیبل ثبت شده است. وقتی که هر کالایی بدون ثبت فروش در سیستم توسط هر فردی از بین آن دو دستگاه (آژیر) از فروشگاه خارج شود؛ صدای آژیر در می‌آید و این به این معنا است که یک کالا در حال دزدیده شدن است. این مورد یک مثال بسیار ساده برای فهم بهتر لیبل امنیتی بود.

اگر بخواهیم بیشتر در مورد لیبل امنیتی صحبت کنیم، باید بگویم که هر کالایی برای تایید اصالت و امنیت دارای یک لیبل امنیتی است. از نخود و لوبیا و عدس گرفته تا دستگاه‌های گران قیمت دیجیتال مثل گوشی‌های موبایل. در واقع چاپ لیبل امنیتی یکی از دغدغه‌های مهم هر فردی است که قصد تهیه و توزیع یک کالا را دارد. حال که به طور مفصل با لیبل امنیتی آشنا شده‌اید؛ نوبت به بررسی انواع لیبل امنیتی رسیده‌است.

انواع لیبل امنیتی چیست؟

انواع لیبل امنیتی چیست؟

برچسب‌های امنیتی را به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند که ما در این بخش پرکاربرد‌ترین‌ها را برای شما بررسی خواهیم کرد. انواع لیبل‌های امنیتی عبارتند از:

برچسب اموال: این مورد امروزه بسیار پرکاربرد است. هر شرکت یا کارخانه‌ای برای تعیین اموال خود از یک برچسب امنیتی استفاده می‌کند. به آن برچسب، لیبل اموال نیز در برخی موارد گفته می‌شود. دلیل اصلی استفاده از لیبل امنیتی روی کالاهای هر شرکتی در ابتدا تعیین تعداد دارایی‌ها و ثبت در سیستم آن مجموعه است. همچنین هدف بعدی جلوگیری از دزدی آن کالا است و آن مجموعه قصد دارد که با زدن لیبل روی اموال خود، به هر فردی بفهماند که صاحب این کالا، این مجموعه است.

برچسب گارانتی محصول: برچسب گارانتی محصول همراه با بارکد کالا روی هر کالایی که دارای گارانتی است چسبانده می‌شود تا در موقع نیاز خریدار بتواند به آن برچسب مراجعه کند. این برچسب به گونه‌ای طراحی و چاپ می‌شود که فردی نتواند آن را تغییر دهد و برای مثال نتواند مدت گارانتی کالای خود را افزایش دهد.

هولوگرام امنیتی: در ابتدا اگر نمی‌دانید که هولوگرام چیست، روی این لینک کلیک کنید تا به صورت مفصل شما را با هولوگرام آشنا کنیم و سپس به سراغ ادامه این مطلب بیایید.

بیش‌ترین کاربرد هولوگرام امنیتی در مواردی مانند پاسپورت و شناسنامه و یا برگ سبز خودرو (سند خودرو) است. این هولوگرام‌های امنیتی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان جعل آن‌ها اصلا وجود ندارد و به نوعی به آن کالا اصالت می‌بخشند.

برچسب اصالت محصول: برچسب اصالت محصول در واقع بیشتر این هدف را دارد تا روی کالاها زده‌شود، که اگر کسی کالا را باز کرد، خریدار متوجه آن شود و دیگر آن کالا را خریداری نکند. همچنین از این برچسب برای کارهای محرمانه نیز استفاده می‌شود.

برچسب‌های قرعه‌کشی: امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری، قرعه‌کشی و هدیه دادن است. از این رو تولیدکنندگان برچسب‌هایی مخصوص قرعه‌کشی روی کالا می‌چسبانند تا کسی نتواند به جز فرد برنده شده، ادعای جایزه کند و تنها فردی که برنده‌ شده، بتواند همراه با ارائه برچسب قرعه‌کشی، هدیه خود را دریافت کند.

موارد مصرف لیبل امنیتی چیست؟

موارد مصرف لیبل امنیتی چیست؟

لیبل‌های امنیتی بسیار پرکاربرد هستند و در این بخش برای مثال تعدادی از کاربرد‌های آن‌ها را نام می‌بریم. موارد مصرف لیبل‌های امنیتی عبارتند از:

  • شناسنامه‌ها و پاسپورت‌ها
  • جعبه‌ موبایل و تبلت
  • فروشگاه‌های پوشاک
  • کالاهای خوراکی مانند حبوبات
  • پلمپ درب‌های امنیتی و محرمانه
  • سند منازل و خودرو‌ها
  • پلمپ درب محصولات خوراکی تازه
  • گارانتی لوازم الکترونیکی
  • پلمپ درب کامیون شیر پاستوریزه
  •  بسته نگه داشتن نامه‌های محرمانه

نکات مهم که در مورد لیبل امنیتی باید بدانید

  1.  لیبل‌های امنیتی در دسته‌بندی پیشرفته، به دو نوع اثرگذار بر روی سطوح و بدون اثر بر روی سطوح تقسیم می‌شوند. البته که هر دو لیبل در صورت جداسازی به راحتی قابل شناسایی هستند.
  2. امکان جداسازی لیبل‌های امنیتی از روی کالا‌ها وجود ندارد و یا بسیار سخت است.
  3. اکثریت لیبل‌های امنیتی در برابر انواع حلال‌ها یا هر موردی (مواد طبیعی) مقاوم هستند. همچنین بیشتر آن‌ها در مقابل گرما و سرما نیز بیش‌ترین مقاومت را از خود نشان می‌دهند.
  4.  خیلی از لیبل‌های امنیتی علاوه بر شماره سریال، دارای نام شرکت و یا حتی لوگوی آن شرکت برای امنیت بیشتر نیز هستند.
  5.  اکثر برچسب‌های امنیتی در رنگ سفید و ابعاد کوچک چاپ می‌شوند.

پیمایش به بالا